۹۰ تخته فرش دستباف به ارزش یک میلیارد تومان از بافندگان فرش استان خریداری شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی خرید 90 تخته فرش دستباف از بافندگان خراسان جنوبیگفت: پس از بازدیدهای میدانی با حضور مسئولان کشوری و استانی از کارگاههای فرش دستباف استان موضوع خرید فرش های بافندگان در دستور کار قرار گرفت.

خانم خواجوی افزود: در قالب این کار مشترک با همکاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و کمیته امداد امام خمینی (ره) ، شورای قیمت گذاری فرش به عنوان استان پایلوت در خراسان جنوبی برگزار شد که این هر دو ماه تا ۳ ماه یکبار برگزار می شود.

وی گفت: با هدف بهبود فضای کسب و کار هنر صنعت فرش دستباف خراسان جنوبی ۹۰ تخته فرش که ۴۰ تخته مربوط به بافندگان غیر مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) بود خریداری شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی افزود: این فرش ها به قیمت یک میلیارد تومان خریداری و این مبلغ به حساب بافندگان واریز شد.

وی از برگزاری دومین شورای قیمت گذاری فرش دستباف استان در آبان ماه خبر داد و گفت: روند شناسایی فرش های مانده روی دست بافندگان در استان با همکاری صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره) و دفتر روستایی استانداری  ادامه دارد.

خانم خواجوی همچنین افزود: فرش های خریداری شده به کشورهای دیگر صادر می شوند.