معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: علاوه بر تکریم، الگوسازی از سرآمدان و نخبگان در بخش‌های مختلف برای نسل جوان ضروری است.

عباس ابراهیمی روز شنبه در آیین تکریم ملی از “سیدمحمدحسین زینلی” چهره ماندگار صنعت در بیرجند اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم بحث الگوسازی از شخصیت ایشان و بزرگ مردان صنعت کشور است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان کشور نیاز به سرلوحه قراردادن افراد شاخص در بخش‌های مختلف دارند، امیدواریم که مهندس زینلی در تربیت جوانان مستعد موفق باشند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این مراسم در راستای قدردانی از مرد صنعت خراسان جنوبی برگزار شد که جزو فرهنگ ناب ما ایرانی‌ها است، بیان کرد: همچنین از خانواده و همسر این چهره ماندگار صنعت که قطعا در توفیقات ایشان سهم داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

ابراهیمی عنوان کرد: امروز پاسداشت زحمات، خدمات و فعالیت‌های مهندس زینلی نسبت به خراسان جنوبی، کشور و مردم است و همچنین بابت سازندگی و فعالیت‌های چشمگیری که در این مرز و بوم داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان در رویکرد جدید خود در یکی و ۲ سال اخیر علاوه بر سرآمدان علمی، سرآمدان حوزه صنعت، فناوری، نوآوری و سرآمدان کارآفرینی را هم مورد توجه قرار داده است، بیان کرد: سرآمدی در حوزه صنعت، فناوری، نوآوری و کارآفرینی شایسته مهندس زینلی است.

ابراهیمی گفت: مدیرعامل شرکت کویرتایر به عنوان چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی توجه ویژه‌ای به دانش، فناوری، توسعه کارآفرینی، تولید داخلی، تمرکز بر صنعت و توجه به نوآوری و ترویج آن به لایه‌های مختلف صنعت داشته‌اند که در کمتر مدیری می‌توان تجمیع این ویژگی‌ها را پیدا کرد.

وی توجه به زادبوم و زادگاه را از دیگر ویژگی‌های ممتاز چهره ماندگار صنعت استان دانست و گفت: توجه ایشان به زادگاهشان و توجه به بهره‌وری، جذب استعدادها و نخبگان، تولید محصولات متنوع، جدید و قابل رقابت در سطح بین المللی از دیگر ویژگی‌های منحصر بفرد این چهره ماندگار است.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: این توفیقات در حالی بوده که مشکلات زیادی در چند سال اخیر از جمله تحریم‌ها، کاهش قدرت خرید مردم، مشکلات در تامین مواد اولیه، منع صادرات، واردات محصولات کم کیفیت، نرخ گذاری دستوری، افت تولید ناشی از قطع برق و گاز و کرونا همانند جاده‌های سنگلاخی عمل کرده است، توفیق در این جاده ناهموار باعث شده که امروز مدیرعامل کویر تایر جزو چهره‌های ملی صنعت کشور قرار گیرند.

لوح قدردانی از طرف بنیاد ملی نخبگان به چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی اهدا شد و این لوح عالی‌ترین نشانی است که بنیاد ملی نخبگان به سرآمدان حوزه صنعت و حوزه‌های تخصصی اهدا می‌کند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور