سردار مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا (علیه‌السلام) خراسان‌جنوبی در جمع فرماندهان گردان‌های کوثر خراسان جنوبی، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، گفت: امیدواریم خداوند توفیق دهد که رهرو واقعی راه اسلام و پاسدار حقیقی پرچمی باشیم که امام حسین(ع) ۱۴۰۰ سال پیش برافراشت و این پرچم را به دست صاحب اصلی آن، حضرت مهدی(عج) برسانیم.

وی بر الگوی گیری بانوان از حضرت زینب تاکید کرد و افزود: این ایام مصادف است با روزهای جهاد تبیین، ایثار و از خودگذشتگی حضرت زینب کبری(س) که با رشادت و تحمل مصیبت های بسیار، پیام عاشورا را زنده نگه داشت؛ مصداق این حقیقت پیاده روی عظیم اربعین حسینی است که به تاسی از این بانوی بزرگوار هر ساله توسط محبان و عاشقان اسلام و ائمه اطهار (علیه‌السلام) انجام می شود.

سردار مهدوی به افزوده شدن هر ساله شمار زائران امام حسین در مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین حسینی، یک حرکت عظیم حماسی و دینی است که بالغ بر ۲۰ میلیون نفر در این حرکت دینی حضور پیدا می کنند و حماسه ای عظیم را در این ایام خلق می کنند.

فرمانده سپاه انصار الرضا (علیه‌السلام) بیان کرد: شکوه و عظمت اربعین حسینی نشات گرفته از لطف خدا، برکت نظام اسلامی و خون شهداست که هر ساله بیشتر می شود و همین امر باعث ترس و وحشت دشمنان از اسلام و قرآن است.

وی به راه اندازی اغتشاشات و ناهنجاری های سال گذشته توسط معاندین و دشمنان اسلام در کشور اشاره کرد و گفت: در سال گذشته دشمن با تمام امکانات رسانه ای و تجهیزاتی بدنبال ضربه زدن به نظام اسلامی بود که به لطف خدا شکست خورد.

سردار مهدوی، به طرح ریزی و نقشه های برنامه ریزی شده دشمنان بر موضوع حجاب، زنان و جوانان اشاره کرد و گفت: برای مقابله با تهاجمات و تهدید های فرهنگی، اجتماعی و آشوب های خیابانی؛ ارکان و گردان های بسیج نیازمند داشتن آمادگی کافی، برنامه های هدفمند و سازمان دهی شده و نیروهای توانمند هستند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (علیه‌السلام)؛ برخورداری بسیج خواهران از تاکتیک های رزمی و دفاعی را لازم و ضروری دانست و افزود: آموزش های رزمی، تجهیزاتی و تاکتیکی و سازمان دهی های نوینی برای گردان های کوثر خواهران استان در حال انجام است که در مواقع ضرورت به کمک گردان های رزمی برادران بپردازند.

وی، بر پرداختن به جهاد تبیین در شرایط امروز تاکید کرد و افزود: به لطف خدا با تمام حیله ها و نقشه های دشمن طی چند سال گذشته، موضوع جدی و نگران کننده که نشود کنترل کرد در کشور رخ نداد و با هوشیاری و دقت نیروهای امنیتی و مردم توطئه دشمنان خنثی شد.

سردار مهدوی خاطر نشان کرد: زنان در طول هشت سال جنگ تحمیلی در برخی از صحنه های رزمی در کنار مردان به دفاع از میهن اسلامی و مقابله با دشمن پرداختند و امروز نیز این رویه و روحیه در بین بانوان جامعه وجود دارد که نیازمند تقویت، ساماندهی و برنامه‌های هدفمند برای مقابله با دشمن است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور