#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: سامانه بارشی از روز شنبه تا سه‌شنبه در این استان فعال است و حجم بارش‌ها از فردا وقوع روان‌آب و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها را در پی دارد.

فاطمه زارعی داشت: براساس داده‌ها، تصاویر ماهواره‌ای و الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی، با نفوذ توده هوای ناپایدار به‌تدریج از امروز وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک، افزایش ابر و از روز شنبه تا سه‌شنبه هفته آتی فعالیت سامانه بارشی در منطقه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی به‌صورت رگبار باران و رعد و برق، در مناطق مستعد و کوهپایه‌ای احتمال بارش تگرگ، در مناطق مرتفع و گردنه‌ها بارش برف و در جاده‌های کوهستانی تشکیل مه و کاهش دید افقی خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: حجم بارش‌ها طی شنبه تا دوشنبه سبب وقوع روان‌آب و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها خواهد شد که باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی به‌کار گرفته شود.

وی بیان کرد: همچنین تغییرات دما تا یکشنبه هفته آتی افزایشی است.

اداره کل مدیریت بحران خراسان جنوبی هم درخصوص سامانه بارشی جدید هشدار صادر کرد.

در این هشدار و اخطاریه آمده است: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی موج بارشی از فردا (شنبه) در استان فعال می‌شود و تا پایان وقت سه‌شنبه هفته آینده به تناوب ادامه خواهد داشت.

براساس این اخطاریه مدیریت بحران، بارش‌ها روز شنبه در شهرستان‌های شمالی خراسان جنوبی و روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در کل استان شدت بیشتری دارد و احتمال وقوع روان‌آب و آبگرفتگی معابر عمومی همچنین در مناطق کوهستانی بارش برف و یخبندان دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اواخر هفته جاری درباره نفوذ توده هوای ناپایدار جوی و فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) صادر کرد.