دستور صریح استاندار به مدیران استانی باید زمینه های استفاده عموم مردم از باغ های تاریخی استان فراهم شود

???

?استاندار خراسان جنوبی که صبح امروز در جریان بازدید از باغ تاریخی شوکت آباد و باغ و عمارت روستای امیر آباد از توابع شهرستان بیرجند سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: مسئولین ذی ربط باید تلاش کنند تا هرچه سریع تر زمینه های استفاده عموم مردم از اماکن و باغ های تاریخی استان فراهم شود.

?به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی به بازدید چند ماه قبل از باغ تاریخی شوکت آباد اشاره کرد و افزود: با توجه به دستوراتی که در زمینه رفع مشکلات زیرساختی این مجموعه از جمله آب، گاز و … صادر شده بود، انتظار می رفت شاهد پیشرفت های بیشتری در این رابطه باشیم.

?وی، اولویت اول برای مسئولین ذی ربط را مرمت و حفظ عمارت و باغ شوکت آباد دانست و تصریح کرد: توسعه و افزایش سطح زیرکشت باغات این مجموعه باید در اولویت های بعدی مورد توجه قرار گیرد.

?مقام عالی دولت در استان، ضمن تاکید بر انجام اقدامات کارشناسی و برآورد هزینه دقیق در زمینه ورودی باغ شوکت آباد و مسیر دسترسی به باغ، گفت: ظرف چند روز آینده موضوع گاز رسانی به این مجموعه باید به نتیجه نهایی ختم شده و وارد فاز اجرایی شود.

?پرویزی، ضمن تاکید بر استفاده بهینه از منابع آبی در اختیار برای این باغ، گفت: در سال جدید مشکل تخصیص باقیمانده اعتبارات باغ شوکت آباد مرتفع خواهد شد.

?استاندار خراسان جنوبی، همچنین در جریان بازدید از باغ و عمارت تاریخی روستای امیر آباد نیز گفت: کمیته ای متشکل از چند دستگاه نظیر استانداری، دانشگاه بیرجند و میراث فرهنگی، ابتدا باید مشکلات حقوقی مربوط به این باغ و عمارت را شناسایی و رفع کنند؛ تا بتوان نسبت به تخصیص منابع مالی لازم و مورد نیاز اقدامات لازم را صورت داد.

?پرویزی، با بیان اینکه باید از ظرفیت دانشگاه بیرجند برای ترمیم باغ و عمارت امیر آباد استفاده کرد، افزود: مسئولین ذی ربط هر چه سریعتر باید تکلیف میراث فرهنگی باغ امیر آباد را مشخص و زمینه های بهره برداری مردم از این مکان تاریخی را فراهم کنند.

?وی موضوع نگهداری از باغات و اماکن تاریخی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بعد از مرمت و بهسازی حتماً باید گروهی در زمینه نگهداری از این اماکن مأمور شوند، تا بتوان به نحو مطلوب از آنها در جهت جذب گردشگر استفاده کرد.

?این گزارش حاکیست، استاندارخراسان جنوبی در بهمن ماه سال گذشته از باغ شوکت آباد بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات این مکان تاریخی قرار گرفته بود، این در حالیست که صبح امروز ایشان به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و تنی چند از مدیران ستادی و استانی از باغ شوکت آباد و باغ و عمارت تاریخی امیرآباد بازدید کرد و ضمن بررسی روند اجرای کار در باغ شوکت آباد در جریان مشکلات باغ تاریخی امیر آباد نیز قرار گرفت.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله