نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در مسائل درمانی که حول دو موضوع درمان‌محوری و سلامت‌محوری بحث می‌شود باید به موضوع سلامت‌محوری بیشتر اهمیت داد به طوری که برای بیماری کرونا خیلی روی آن تاکید است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار مدیرکل و معاونان اداره‌ کل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسئله سلامت به خود انسان بر می‌گردد، افزود: این رعایت بهداشت و استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن سطوح و دست در مورد کرونا از مقدمات نزدیک پیشگیری از بیماری است اما این بیماری یک مقدمات دور داشته که رعایت نشده و باعث رشد چنین ویروسی در جامعه شده است و اصولا تندرست‌محوری و رعایت بهداشت از مقدمات دور است.

وی با اشاره به ارائه گزارش‌های هر ساله توسعه بیمارستان‌ها توسط مسوولان مربوطه، خاطرنشان کرد: اما نسبت به بسیاری از مسائلی که به تندرست بودن مرتبط است مانند استفاده از مواد خوارکی ناسالم از جمله انواع نوشابه‌ها و مواد غذایی دارای مواد افزودنی که خود مسوولان و کارشناسان ذی‌زبط به آن نقد علمی دارند و در مورد آن مقاله می‌نویسند اما فروشگاه‌ها در سطح کشور موجود است و کسی کاری به آن ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: علاوه بر غذاهای طبیعی که باعث سلامت بدن می‌شود؛ انسان نیاز به غذاهای روحی و روانی نیز دارد که امروزه بسیاری از بیماری‌ها، بیماری روان تنی است؛ به نحوی که طبق گفته کارشناسان در مورد بیماری کرونا هم استرس، اضطراب و ترس از بیماری یکی از عوامل سرعت بخشیدن به ابتلای افراد است.

وی افزود: امروزه مسائل نگران کننده زیادی برای افراد از جمله مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیش می‌آید که باعث ایجاد زمینه‌های انواع بیماری می‌شود اما در بسیاری از این موارد نسبت به آن بی تفاوت‌اند و به جای آن به توسعه انواع بیمارستان و داروهایی پرداخته می‌شود که حتی در میزان و نوع استفاده از داروها نیز نقدهایی وجود دارد اما نسبت به پیشگیری که از مقدمات دور بیماری است؛ کمتر پرداخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مورد مسائل بیمه مردم و اموری که در اختیار سازمان بیمه سلامت است، سعی شود هم قانون رعایت شده و هم تا جایی که امکانپذیر است در این مورد مردم دچار سردرگمی نشوند و با  تلاش و کوشش بتوانید سلامت روانی جامعه را برقرار کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) و آغاز هفته بیمه همگانی گفت: انسان در شرایط مختلف بر حسب نیازهای مختلف دنبال راهکار مناسب آن است و برای اجرای هر راهکاری نیازمند ابزار و قانون خودش است.

وی افزود: در عین حال قانون که خیلی محترم است، نوع اجرای قانون نیز خیلی مهم است و گاهی دیده می‌شود یک قانون در منطقه‌ای طوری اجرا می‌شود که باعث رضایتمندی مردم شده ولی همان قانون در جای دیگر باعث نارضایتی می‌شود که این موضوع بستگی به نوع اجرای آن قانون دارد.