محرومان، ضمانت سفته زنجیره ای دولت را پشتوانه دارند و هیچ گونه کم کاری در این زمینه قابل قبول نیست.

سید کمال الدین میرجعفریان روز یکشنبه در نشست بررسی احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان استان خراسان جنوبی افزود: دهیاری ها و شهرداری ها باید در کمترین زمان ممکن پروانه های مربوط را به صورت رایگان یا حداقل وجه صادر کنند و مهلت صدور مجوز کمتر از یک هفته در سراسر استان خواهد بود.

وی گفت: بهزیستی باید در مدت کمتر از ۱۰ روز مددجویان نیازمند مسکن خود را معرفی و نسبت به تکمیل پرونده آنها اقدام کند، بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز هرچه سریعتر نسبت به تکمیل پرونده محرومان نیازمند مسکن و ارسال آن به بانک ها اقدام کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بنیاد مسکن طبق مستندات قانونی باید حداقل هزینه زمین را طلب یا به صورت رایگان زمین مورد نظر را واگذار کند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید از این فرصت طلایی استفاده کنند گفت: محرومان استان باید از تسهیلات بلاعوض بنیاد مسکن و کمیته امداد و تعهدات سازمان برنامه و بودجه در پرداخت تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت بهره مند شوند.

میرجعفریان نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی این اقدام، کلیدی دانست و عنوان کرد: رسانه ها در آگاهی بخشی و تسریع در روند تکمیل پرونده ها نقش اساسی دارند که باید با تولید محتوای مناسب نیازمندان را از مزیت این مهم آگاه کنند.

وی با بیان اینکه تکمیل ۱۰ هزار واحد ویژه نیازمندان و محرومان نیازمند کار جهادی است افزود: حداکثر پرونده های مورد نظر طی ۴۵ روز تکمیل و به بانک ها ارجاع شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مصوبات سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه بودجه به استان در اسفند سال گذشته که یکی از آنها ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان بود، ۱۰۰ درصد اجرایی می شود و مدیران از فرصت به وجود آمده بهره برداری کنند.

** گلایه از بانک ها

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از کل پرونده های تشکیل شده تاکنون ۳۶۸ پرونده به بانک ها معرفی شده که فقط ۸۹ پرونده منجر به عقد قرارداد شده است.

علی اصغر آسمانی مقدم با بیان اینکه پنج هزار واحد ویژه محرومان در ۲۷۸ روستای استان برنامه ریزی شده است افزود: تاکنون یک هزار و ۶۲۰ خانوار اقدام به ثبت نام کرده اند که ۸۶۵ پرونده تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: کمک های بلاعوض خوبی در بخش مسکن محرومان انجام می شود و شهرداری ها و دهیاری ها در صدور پروانه های ساخت به صورت رایگان مساعدت کنند.

آسمانی مقدم از روند صدر مجوزها گلایه و اضافه کرد: صدور پروانه ای که کمتر از ۲۴ ساعت صادر می شود گاهی چندین روز طول می کشد که باید دستگاه های ذیربط روند را تسهیل کنند.

** پرونده پنج هزار مسکن مددجویان کمیته امداد آماده است

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت تسریع در روند خدمات رسانی به محرومان، پرونده پنج هزار مسکن مددجویان کمیته امداد استان آماده است و در صورتی که سازمان برنامه و بودجه سهم خود را ابلاغ کند با جدیت وارد عمل خواهیم شد.

رضا سلم آبادی افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۲۰۰ خانوار مددجو کمیته امداد استان فاقد مسکن یا در مساکن غیرمقاوم ساکن هستند اما طبق شیوه نامه و دستورالعمل های امداد هفت هزار و ۲۰۲ نفر در اولویت قرار دارند.

وی گفت: فرمانداران نسبت به معرفی محرومان شهرستان ها به صورت تخصصی اقدام کنند زیرا گاهی افراد غیر مددجو به کمیته امداد معرفی می شوند در حالی که بنیاد مسکن در این زمینه فعالیت می کند.

وی از رعایت نکردن صدور پروانه رایگان ساخت مددجویان کمیته امداد توسط برخی شهرداران گلایه کرد و گفت: متاسفانه برخی شهرداران ضمن اینکه خودشان رعایت نمی کنند بقیه شهرداران را هم به عدم همکاری با کمیته امداد راهنمایی می کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله