#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۱۹۴ هزار و ۷۹۵ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده که پوشش واکسیناسیون به ۲۷.۶ درصد رسیده است.

غلامرضا شریف زاده  افزود: تاکنون ۲۷۱ هزار دُز واکسن تحویل استان است از این میزان ۱۵۹ هزار و ۲۷ دُز نوبت اول و ۳۵ هزار و ۷۶۸ دُز نوبت نوبت تزریق شده است.

وی اظهار داشت: بالاترین گروه سنی واکسیناسیون مربوط به ۸۰ سال به بالا است که تاکنون ۸۵ درصد پوشش داده شده است.

وی با بیان اینکه محموله جدید واکسن کرونا به استان شامل ۱۷ هزار و ۳۰۰ دُز واکسن است اظهار داشت: این محموله شامل ۱۰ هزار دُز واکسن کووبرکت و هفت هزار و ۳۰۰ دُز واکسن سینوفارم است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: محموله جدید واکسن کرونا شنبه یا یکشنبه آتی وارد استان خواهد شد که هنوز دُز آن مشخص نیست.

وی با بیان اینکه در زمینه واکسیناسیون در استان مشکلی نداریم عنوان کرد: از روز شنبه آتی واکسیناسیون افراد فقط بر اساس ثبت نام افراد در سامانه salamat.gov.ir انجام خواهد شد.

شریف زاده ادامه داد: گروه‌های واجد شرایط دستگاه‌ها، سازمان‌ها و دیگر نهادها نیز باید در سامانه ثبت نام کرده و واجد شرایط باشند.

وی اضافه کرد: تا امروز واکسیناسیون اساتید دانشگاه‌، رانندگان، خبرنگاران، فعالان بانک‌ها و سایر توسط دستگاه مربوطه معرفی و واکسن دریافت کرده‌اند که از روز شنبه بر این اساس نخواهد بود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: متولدین سال ۵۸ و قبل از آن می‌توانند برای تزریق واکسن کرونا در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام‌ کنند تا بعد از دریافت پیامک نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام شود.

وی یادآور شد: سایر گروه‌ها نیز اگر سازمان مربوطه آنها کد ملی‌شان را اعلام کرده باشد در سامانه مذکور قابل شناسایی است و قادر به دریافت واکسن خواهند بود.

شریف زاده گفت: در مناطق روستایی شرایط متفاوت است و نیاز به ثب‌نام در سامانه نیست، بهورزان روستاها بر اساس شرایط سنی با افراد تماس می‌گیرند تا واکسیناسیون آنها انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر چهار مرکز تجمیعی واکسیناسیون در بیرجند فعال است و همه مراکز نیز واکسیناسیون انجام می‌دهند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: روزهای تعطیل نیز در هر شهرستان حداقل باید یک مرکز واکسیناسیون فعال باشد.