#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

فرمانده مرکز آموزشی ۰۴ امام رضا (ع) بیرجند گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور با تب سنج لیزری همه کارکنان و سربازان هر روز کنترل و غربالگری می‌شوند و این روند ادامه دارد.

سرهنگ مهدی جلالی نیک افزود: خوشبختانه تمامی سربازان همکاری کامل دارند و همین موضوع از دلایل موفقیت ما در مقابله با کرونا و حفظ جان کارکنان و سربازان است.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و استان خراسان جنوبی حتی یک مورد مشکوک به این بیماری در مرکز آموزشی ۰۴ امام رضا (ع) بیرجند مشاهده نشده است.

فرمانده مرکز آموزشی ۰۴ بیرجند گفت: قبل از شیوع این بیماری و از زمان شیوع آنفلوآنزا در کشور کارگاه‌های آموزشی متعدد در این مرکز برای کارکنان و سربازان برگزار شد که نقش مهمی در ایمن ماندن این مرکز از کرونا داشته است.

وی افزود: کارشناسان حوزه بهداشت  و درمان استان مدت‌ها قبل از شیوع کرونا به این مرکز آمدند و نحوه صحیح شستن دست و لزوم رعایت موارد بهداشتی برای مصون ماندن از بیماری‌های تنفسی مثل آنفلوآنزا را آموزش دادند.

سرهنگ جلالی نیک گفت: رییس شبکه بهداشت شهرستان خوسف هم برای کارکنان و سربازان این مرکز دوره‌های آموزشی برگزار کرده است.

وی افزود: قرارگاه پدافند زیستی در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده و دستورالعمل‌های آن از تهران برای ما ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: مرکز آموزشی ۰۴ امام رضا (ع) بیرجند زیرمجموعه قرارگاه شمال شرق است لذا دستورالعمل‌ها از مشهد هم برای ما ارسال می‌شود و از روزهای نخست شیوع کرونا رعایت بهداشت در این مرکز به قدری مطلوب بوده که حتی آمار سرماخوردگی هم پایین آمده است.

فرمانده مرکز آموزشی ۰۴ امام رضا (ع) بیرجند بیان کرد: متاسفانه یازدهم فروردین مطلبی را در فضای مجازی دیدم که البته اسمی از مرکز آموزشی ۰۴ نیاورده و عکس شهر را انداخته بود در حالی که ما دیگر در شهر بیرجند مستقر نیستیم و در خوسف استقرار داریم.

وی افزود: هدف این افراد که معاند و ضدانقلاب هستند، از تولید و انتشار چنین محتواهایی ایجاد رعب و نگرانی است.

سرهنگ جلالی نیک گفت: سربازان ما در آن تاریخ به مرخصی اعزام شدند و امروز حضور آنها است از طرفی چون همه مراکز آموزشی ایام عید تعطیل هستند، تمامی ساختمان‌های ما هر روز ضدعفونی می‌شوند.

وی اظهار داشت: همچنین اتوبوس‌هایی که کارکنان را جابه جا می‌کنند، هر روز ضد عفونی می‌شوند و مواد بهداشتی و ضدعفونی هم به اندازه کافی در اختیار داریم.

فرمانده مرکز آموزشی امام رضا (ع) بیرجند گفت: با این وجود یک قرنطینه در سه آسایشگاه در ساختمان‌های مختلف مرکز ایجاد شده که حتی اگر فردی سرماخوردگی معمولی داشته باشد در این آسایشگاه‌ها قرنطینه شود اما چون همه کارکنان و سربازان سالم هستند کسی به قرنطینه نرفته است.

وی افزود: کارگاه تهیه ماسک توسط کارکنان در مرکز آموزشی ایجاد شده است که در این بخش هم هیچ کمبودی وجود ندارد.