محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی با همراهی ، فرماندهی مرزبانی استان ،رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و جمعی از مدیران کل استان ، از قسمت های مختلف منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی میل ۷۸ ماهیرود بازید و در جریان آخرین اقدامات انجام گرفته و وضعیت زیرساختهای این دو منطقه مهم و اقتصادی استان قرار گرفتند.
محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی صبح روز دوشنبه مورخ ۱۵/۱۰/۹۸با حضور در بازارچه مرزی میل ۷۸ از نحوه فعالیت و کنترل ورود و خروج توسط پرسنل انتظامی و مرزبانی بازدید و‌ بنا بر در خواست مدیران منطقه ویژه ، دستور تعریض درب ورودی مرزی منطقه ماهیرود و سه بانده کردن آن به طول یک کیلومتر را صادر کرد.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه از انبارهای منطقه ویژه اقتصادی ، هم چنین مجموعه ترانشیپ سوخت بازدید و در جریان امور‌ قرار گرفت .

نماینده عالی دولت در استان در ادامه از استراحتگاه کارگران ، برجک های نگهبانی ، سوله شرکت سهند تبریز ، جایگاه سیلندر پرکنی مربوط به سازمان همیاری ها و شهرداری های استان و سایر بخش های بازارچه بازدید و به منظور ارتقاء سطح امنیت منطقه ویژه و بازارچه مرزی ، تسریع در تکمیل اماکن در دست احداث ، هم چنین ساماندهی خرده فروشی در بازاراچه، دستورات لازم را صادر نمود .

شایان ذکر است با دستور استاندار خراسان جنوبی پس از اتمام بازدیدها ، جهت رفع موانع و مشکلات فعالیت منطقه ویژه و بازارچه مرزی میل ۷۸ ماهیرود و توسعه و تکمیل زیرساختها و رونق فعالیت این دو نهاد اقتصادی اثرگذار در استان ، جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی باحضور فعالان اقتصادی ، مدیران منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه مرزی میل ۷۸ ، هم چنین مدیران دستگاههای اجرایی – زیرساختی و اقتصادی استان ، به ریاست استاندار خراسان جنوبی تشکیل شد .
جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان با حضور مدیران منطقه ویژه اقتصادی و بازارچه میل ۷۸ مرزی و مدیران دستگاههای اقتصادی و زیرساختی استان ، به ریاست استاندار خراسان جنوبی تشکیل شد .
مصوبات جلسه امروز شورای ساماندهی مبادلات مرزی و تکالیف دستگاه‌های اجرایی باید در موعد مقرر و زمانبندی شده اجرایی و عملیاتی شود و جلسه بعدی شورای مذکور را در آینده نزدیک ، جهت دریافت گزارش عملکرد دستگاهها تشکیل خواهیم داد.
بخش درح یکی از بخش های محروم استان و حتی در سطح کشور است ، اما این بخش در منطقه مرزی قرار دارند که قاعدتا نباید محروم باشند ، شاید به دلیل عدم استفاده مطلوب مردم این منطقه از مواهب مرز و بازارچه باشد ، به همین دلیل ما نگاه ویژه ای در اشتغال مردم بخش درح در بازارچه مرزی و منطقه ویژه ماهیرود داریم و این وظیفه انسانی ماست.
بحث ساماندهی کارگران برای ما بسیار مهم است ،امروز هم بازدید میدانی با اطلاعاتی که داشتیم انجام دادیم ، سیاست ما در ساماندهی کارگران در این منطقه مرزی به این صورت است که ۵۰ درصد نیروی کار از افغانستان و ۵۰ درصد از نیروی کار ایرانی ، با اولویت نیروی بومی منطقه درح باشد