#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود همه اقدامات انجام شده، در حال حاضر برخی شهرستان‌های استان از نظر تجهیزات درمانی و تشخیصی در مضیقه هستند.

 جواد قناعت  استاندار خراسان جنوبی در دیدار با اعضای هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران که در تهران انجام شد با اشاره به وسعت و پراکندگی جمعیت استان گفت: خراسان جنوبی، سومین استان وسیع کشور است که به لحاظ آمار جمعیتی در رتبه بیست و هشتم قرار دارد.

وی پراکندگی و تراکم اندک جمعیت را از معضلات استان خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: تخصیص امکانات و تجهیزات و نیز توزیع مراکز درمانی براساس تراکم جمعیت، خراسان جنوبی را متضرر کرده است.

استاندار خراسان جنوبی قرار گرفتن در مسیر دو کریدور اصلی کشور را از دیگر ویژگی‌های این استان برشمرد و افزود: این مزیت اگرچه در تردد مسافر به استان و رونق حمل و نقل نقش بسزایی ایفا می‌کند اما در افزایش آمار تصادفات جاده‌ای نیز بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به اقداماتی که طی چند سال اخیر در حوزه ارتقای شاخص‌های حوزه بهداشت و درمان در استان صورت گرفته است اظهار داشت: دستگاه‌های سی تی اسکن و ام آر ای از نیازهای ضروری برخی شهرستان‌های استان از جمله فردوس و طبس است.

قناعت با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تامین این نیازها، همراهی هیات امنای ارزی در شتاب بخشیدن به تحقق آن را مورد تاکید قرار داد.

این دیدار که با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با قول مساعد اعضای هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران درخصوص تامین نیازهای خراسان جنوبی همراه بود.

همچنین در این نشست تامین تجهیزات پیشرفته بیمارستان‌های خراسان جنوبی پیگیری شد.