#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: توسعه فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه در تمامی بخش‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشد که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

حسین‌رضا نخعی  در آیین تکریم و معارفه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: رشد فرهنگی نیازمند مدیریت جهادی است و تنها این نوع از مدیریت می‌تواند برخی عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

وی گفت: از فرهنگ به عنوان روح جامعه یاد می‌شود و فرهنگ یک زیربنا برای خدمات‌رسانی است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند با تکیه بر سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌توان موجب رشد و تعالی جامعه شد که باید این مهم مورد نظر و تاکید در اقدامات فرهنگی همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: مدیریت جهادی در اقدامات فرهنگی و اجتماعی باید همراه با درک شعار ما می‌توانیم باشد در غیر این صورت کارساز نخواهد بود.

مدیرکل سابق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳۹ سازمان مردم‌نهاد در استان فعال است گفت: از این تعداد برخی فعال و تعدادی نیمه‌فعال و غیرفعال هستند که باید توجه بیشتری به این موارد شود.

عباسعلی بهاری افزود: در حوزه توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد متاسفانه برخی دستگاه‌ها خود را رقیب سمن‌ها می‌دانند و هنوز آنها را باور نکردند که کار به مردم سپرده شود.

وی گفت: برون‌سپاری‌ها به سازمان‌های مردم‌نهاد انجام نمی‌شود و وقتی ناظر و مجری خود دستگاه‌ها هستند مسلما کاری از پیش نخواهند برد.

مدیرکل سابق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: با تکیه بر قشر جوان در سال‌های گذشته ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در استان سه برابر شده اما هنوز کاستی‌هایی وجود دارد که باید دنبال شود.

وی در ادامه به بیان و توضیح برخی آسیب‌های اجتماعی استان نظیر اعتیاد، زباله‌گردی، کودک کار، زنان سرپرست خانوار، معلولان، متکدیان و زندانیان پرداخت و افزود: رهایی از این مشکلات نیازمند عزم جدی و پیگیری موضوعات است که امیدواریم با همت مضاعف بتوان از گریبانگیر شدن برخی آسیب‌ها جلوگیری کرد.