#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 نشست خبری رئیس و جمعی از معاونین دانشگاه با اصحاب رسانه پیرامون اقدامات دانشگاه و آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان امروز در سالن کنفرانس مرکز خدمات جامع اطلاع رسانی دانشگاه برگزار شد و معاون غذا و دارو دانشگاه در این نشست گفت: بالغ بر یک میلیون ماسک و بیش از دو میلیون و۷۰۰ هزار دستکش تامین شده است
معاون غذا و دارو دانشگاه با اشاره به این که از اوایل اسفند و همزمان با شیوع کرونا، یک تیم ۲۰ نفره از همه واحدها به صورت داوطلبانه برای پاسخگویی در این باره اعلام آمادگی کردند، گفت:  در سه روز ابتدایی شیوع کرونا، ۱۰ هزار لیتر الکل خریداری و ۱۳ هزار و ۵۰۰ لیتر مایع ضد عفونی کننده تهیه و بین بیمارستان ها، واحدهای بهداشتی و سازمان ها و نهادهایی که ارباب رجوع مردمی بیشتری داشتند توزیع شد.
دکتر غلامرضا آهنی با اشاره به حمایت های استاندار و همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی مربوطه استان برای تامین اقلام ضدعفونی کننده در استان افزود: در حال حاضر مشکلی خاصی در خصوص تامین این اقلام وجود ندارد
وی از بررسی ۱۴ تقاضا برای تولید مواد ضد عفونی کننده خبر و ادامه داد:  برای چهار واحد صنفی در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده سطوح و یک مورد برای ضدعفونی کننده دست، مجوز صادر شد.
معاون غذا و دارو دانشگاه از توزیع ۱۷ هزار و ۴۷۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده در بین ۷۰۰ سازمان و نهاد درخواست کننده این اقلام خبر داد و گفت: ۱۴ هزار و ۷۰۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده نیز در بین مراکز بهداشتی درمانی توزیع شده است.
دکتر آهنی از پاسخگویی به یک هزار و ۱۰۰ تماس تلفنی توسط کارشناسان ۱۹۰ در زمینه بیماری کووید ۱۹ خبر داد و گفت:بالغ بریک میلیون ماسک سه لایه در استان تهیه و تامین گردید.
وی افزود: ۲۰۰ نمونه ماسک برای تولید ارائه شد و از بین آن ها ۱۷ گروه مجوز فعالیت موقت دریافت کردند که ۱۴۰ هزار ماسک از آن ها جمع آوری و ۳۰۰ هزار ماسک نیز با حمایت استانداری تامین و توزیع شد.
معاون غذا و دارو دانشگاه اعلام کرد: یک واحد تولیدی ماسک N۹۵ نیز در حال حاضر روزانه ۷۰۰ ماسک تولید می کند
دکتر آهنی افزود: ۴۳ هزارماسک N۹۵ برای مراکز بهداشتی درمانی، ۲۰ هزار برای اصناف و عموم و بالغ بر ۵۲ هزار مورد از سایر اقلام حفاظتی تهیه و توزیع شده است
وی همچنین به تهیه و تامین دو میلیون و ۷۴۴ هزار دستکش اشاره کرد.