#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ماه رمضان امسال تهیه و توزیع ۴۶ هزار و ۳۵۰ بسته غذایی همچنین ۵۸۵ هزار و ۳۶۸ وعده غذای گرم و افطاری ساده در این استان هدف‌گذاری شده است.

محمد عرب  اظهار داشت: هدف از اجرای طرح اطعام مهدوی توزیع غذای گرم، افطاری ساده و بسته‌های معیشتی بین نیازمندان است که با همکاری مراکز نیکوکاری و خیران در استان انجام می‌شود.

وی از آمادگی ۹۲ آشپزخانه برای اجرای طرح اطعام مهدوی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: ماه رمضان امسال ۷۱ آشپرخانه به‌صورت متمرکز از سوی مراکز نیکوکاری و ۲۱ آشپزخانه از سوی ادارات برای طبخ غذا و توزیع بین نیازمندان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: همزمان با ماه رمضان ۴۶ هزار و ۳۵۰ سبد غذایی بین نیازمندان زیر پوشش این نهاد در استان خراسان جنوبی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: برپایی پایگاه‌های جذب حامی در سطح ادارات تابعه همچنین محل‌های پیش‌بینی شده در مساجد و تکایا برای نیمه دوم ماه رمضان به‌ویژه شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از برنامه‌های امسال است.

عرب گفت: هدف‌گذاری ما جمع‌آوری فطریه ۴۰ درصد جمعیت استان، ایجاد پویش‌های هدفمند و موثر محلی و منطقه‌ای توسط مراکز نیکوکاری، سایر موسسات خیریه و گروه‌های جهادی در راستای جذب منابع است.

وی اظهار داشت: طرح مفتاح الجنه برای بازدید از منازل مددجویان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط این نهاد و مراکز نیکوکاری نیز در ماه رمضان اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای مشارکت کارمندان استان در طرح اطعام مهدوی با شعار “هر کارمند یک خانواده اطعام مهدوی”، استفاده از ظرفیت خیران، حامیان، مراکز نیکوکاری، مساجد، حسینیه‌ها، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، آستان قدس رضوی و سایر نهادهای همسو و استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی از برنامه‌های ماه رمضان است.

وی گفت: سامانه نیکوکاری با شماره‌گیری ۰۹۶۸۸۷۷، اپلیکیشن‌های سنا، بام، ایوا، بله و سکه، واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ و شماره حساب ۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ بانک ملی دادگستری بیرجند، مراجعه به سایت امداد www.emdad.ir، مراجعه حضوری به ادارات ۲۱ گانه این نهاد و مراجعه حضوری به ۱۴۹ مرکز نیکوکاری فعال در استان از دیگر روش‌های اهدای کمک‌های مردمی برای نیازمندان است.