شهردار بیرجند از شروع عملیات عمرانی باغ ملی بیرجند در اراضی موسوم به پادگان ۰۴ خبر داد.
مهندس محمد علی جاوید در محل اجرای پروژه باغ ملی اظهار داشت: عملیات جمع آوری نخاله های ساختمانی، تسطیح محوطه و آماده سازی جهت درختکاری از هفته گذشته آغاز شده و ان شاالله درختکاری تا پایان اسفند ماه انجام می گردد.
وی مساحت این باغ را ۷۴ هزار و ۷۵۵ متر مربع عنوان کرد که پس از انجام پیگیری‌های زیاد و دستور نهایی دادستان محترم و معاونت ایشان در زمینه جبران بخشی از درختان از بین رفته مقرر شد بخشی از پادگان که مجاور میدان ابوذر بوده و محصور می باشد در قالب یک پارک ملی طراحی شده و پس از درختکاری برای نگهداری آن اقدام گردد.
وی ایجاد باغ ملی را با تم باغ ایرانی در دستور کار شهرداری بیرجند دانست و ادامه داد: این فضا به عنوان یک پهنه تفرجگاهی با ایده باغ ایرانی در حال طراحی و اجرای کار می باشد.
شهردار بیرجند یادآور شد: مطالعات میدانی شامل خاک شناسی، بررسی منابع آبی و مطالعه بر روی گونه های گیاهی قابل کاشت در این محدوده با کمک مشاورین دانشگاهی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری در حال انجام می باشد.
جاوید از اتمام کار طراحی مسیرها و آبنماها توسط سازمان سیما خبر داد و خاطر نشان کرد: مقرر گردیده با مطالعه و کار کارشناسی، گیاهان مثمر، بومی و گیاهان زینتی متناسب با فضای باغ ایرانی در این محدوده کشت گردد.
وی اضافه کرد: کار طراحی میدان اجتماعات شهر به مساحت ۱۰.۶۸ هکتار در میدان ابوذر و مجاور این میدان امسال شروع می شود و امیدواریم پس از تهیه طرح، عملیات اجرایی میدان در سال ۹۸ مطابق بودجه ای که برای آن پیش بینی می شود شروع گردد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله