مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که تاکنون بررسی ها نشانگر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اکثر هیئت های مذهبی است، عنوان کرد: مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز آماده همکاری با روحانیون و کادر بهداشت و درمان روستاها جهت برگزاری مراسم باشکوه عزاداری همراه با رعایت ضوابط بهداشتی هستند.

سی و پنجمین جلسه کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی ۴ شهریورماه ۹۹ برگزار شد.

ناصر نبی زاده با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کرد: رسیدن به شرایط پایدار در مدیریت بیماری کرونا منوط به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی است..

وی همچنین با اشاره به تاکید بر لزوم عدم مسافرت های غیر ضرور ، خاطرنشان کرد: تمامی سازمان ها، نهاد ها و خصوصا کمیته اطلاع رسانی با استفاده از ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی و رسانه ها نسبت به آگاهی بخشی و اقناع سازی مردم درخصوص عدم مسافرت غیر ضرور اقدام نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: همچنین براساس مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورا به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم عزاداری در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی، از ظرفیت صدا و سیما، رسانه های استان و فضای مجازی استفاده شود.

نبی زاده همچنین به تولیدات پوستر و متون آموزشی ،  مصاحبه با روحانیون، مداحان و ائمه جمعه، نصب بنر  در سطح شهر و تولید خبر و گزارش و بازنشر آن در نشریات و فضای مجازی اشاره کرد و استمرار آنرا لازم  و ضروری دانست .