معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز باید با استفاده از سلاح تفکر و بصیرت با هجمه‌های دشمن و ناهنجاری‌ها در داخل کشور مقابله کنیم.

سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی افزود: روزی دانش‌آموز ۱۳ ساله برای دفاع از کشور و ناموس خود با نارنجک زیر تانک رفت و امروز آن تانک همین فضای مجازی و ماهواره‌ها است که از نوجوان و جوان انقلابی انتظار می‌رود که در مقابل این فضا با آگاهی و تفکر بایستند.

وی گفت: شهدا برای حفظ نظام، اسلام، انقلاب، ناموس و سرزمین رفتند و از جان خود گذشتند که این سرزمین و مردم بتوانند به حیات و پیشرفت ادامه دهند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: شهدا و ایثارگران وظایف خود را انجام دادند اما وظیفه ما امروز برای تداوم نظام و انقلاب چیست؛ اهل شهید می‌توانند به تفکر، اندیشه و راه و ‌روش شهید عمل کنند و افرادی باشند که مسوولیتی دارند و پاسخگو هستند.

وی با اشاره به اینکه شهدا به ما راه و رسم زندگی و رسیدن به کمال را آموختند گفت: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس ما مشکلی برای حجاب و عفاف نداشتیم زیرا توصیه شهدا به مردم و ‌مسوولان این بود که با تفکر و ‌بصیرت جلوی ناهنجاری‌ها و ترویج فساد را بگیرید.

طالبی افزود: برای هر صندلی که مسوولیتی در آن قرار گرفته ده‌ها شهید خون دادند تا ما بر آن صندلی تکیه بزنیم و شاید در برخی جاها نسبت به مشکلات مردم کوتاهی شده که کوچکترین کوتاهی، ما را از شفاعت شهید خارج خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در اکثر وصیت‌نامه‌های شهدا از ولایتمداری صحبت شده و کمتر وصیت‌نامه‌ای داریم که اطاعت از ولایت در آن نیامده باشد لذا امروز باید نسبت به ولی زمان توجه بیشتری داشته باشیم.

در این آیین با حضور معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران از خدمات پنج ساله حجت‌الاسلام تقی عزیزی تقدیر و ابوالفضل نوفرستی به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی معرفی شد.