علی فرخنده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  هدف از ایجاد خانه خلاق را کمک به ارزش افزوده صنایع فرهنگی استان دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت نخبگان، تصویری واقعی از خراسان جنوبی در حوزه ظرفیت‌ها به خارج استان منتقل شود.

وی افزود: در راستای دستور معاونت علمی ریاست جمهوری، ایجاد پنج خانه خلاق به استان ابلاغ شده تا بر مبنای عدالت محوری و برخورداری از امکانات، فرصت مناسب برای تبدیل ایده های نوآورانه به محصول پیدا کنند.

فرخنده ادامه داد: با همکاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی، یکی از خانه های خلاق به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در استان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: مقرر شده برای راه اندازی خانه خلاق فرهنگ، هنر و رسانه در استان، تامین زیرساخت های لازم بر عهده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی باشد و حوزه اجرا با تیمی مردمی از نخبگان انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هدف از ایجاد این خانه را کمک به ارزش افزوده صنایع فرهنگی استان دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت نخبگان، تصویری واقعی از خراسان جنوبی در حوزه ظرفیت‌ها به خارج استان منتقل شود.

گفتنی است؛ بحث و تبادل نظر فنی و تخصصی در این زمینه به برگزاری جلسات کارشناسی موکول شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور