نماینده جامعه ایثارگری خراسان‌جنوبی گفت: علی‌رغم پیگیری‌ها و دغدغه‌های که در این حوزه وجود دارد اما بسیاری از قوانین متناسب با نیاز این جامعه نیست از طرفی بسیاری از قوانین تصویب اما به نفع ایثارگران اجرا نمی‌شود

،زهرا بیدختی در نشست رئیس‌جمهور با نخبگان خراسان‌جنوبی، افزود: اختصاص خودروی جانبازان علیرغم تصویب قانون هنوز اجرایی نشده است که امیدواریم این امور بهبود یافته و تسهیل یابد.

وی با بیان اینکه در این حوزه به جد نیازمند اصلاح قوانین هستیم، اظهار داشت:در این جایگاه قوانین و مقررات موجود کدام بار مسئولیت را از دوش همسر، مادر و فرزندان شهید برمی‌دارد.

نماینده ایثارگران خراسان جنوبی تصریح کرد: بیمه‌های ارایه شده پاسخگوی مشکلات درمانی ایثارگران نیست علیرغم اینکه همسران شهدا مسئول و سرپرست خانوار ه هستند حتی حق سرپرست خانوار بودن به آنها تعلق نمی‌گیرد.

وی عنوان کرد:کمک معیشتی که برخی خانواده‌ها دریافت می‌کنند بسیار کم و ناچیز است، با توجه به اینکه بسیاری از جانبازان در زمان حیات از تسهیلات استفاده نکرده‌اند بعد از فوت هم فرزندان آنها قادر به استفاده نیستند.

بیدختی افزود: علاوه بر اینکه برخی قوانین برنامه ششم توسعه در حوزه ایثارگران اجرایی نشد بلکه در برنامه هفتم حتی حذف شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور