مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: چهار هزار و ۳۵۶ خانوار از ۲۷ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین امسال در پایگاه‌های ستاد اسکان آموزش و پرورش استان پذیرش شدند.

 سید علیرضا موسوی‌نژاد دیشب در بازدید از پایگاه اسکان نوروزی شهرستان بیرجند با اشاره به استقبال از ۱۸ هزار و ۱۹۹ نفر مهمان نوروزی افزود: از مجموع ۹۴۱ کلاس درس تجهیز شده در استان ۱۱۳ کلاس با درجه «ویژه»، ۲۸۸ کلاس با درجه «الف» و ۵۴۰ کلاس نیز با درجه «ب» در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تاکنون در مجموع ۲۲ هزار و ۲۴۹ نفر روز مسافر فرهنگی در پایگاه‌های ستاد اسکان آموزش و پرورش استان پذیرش شدند و خراسان جنوبی در رتبه چهاردهم استان‌های کشور به جهت پذیرش همکاران فرهنگی قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: ثبت‌نام اینترنتی مسافران نوروزی از ۲۰ اسفند سال گذشته در سامانه اسکان آموزش و پرورش به نشانی esksn.medu.ir آغاز شد و در تعطیلات نوروزی ۱۲ پایگاه ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش استان وظیفه استقبال، پذیرایی، هدایت و اسکان مهمانان فرهنگی را برعهده دارند.

وی افزود: برای اسکان مسافران در خراسان جنوبی ۱۳۱ آموزشگاه با ۹۴۱ کلاس درس و درجه‌بندی ویژه، الف و ب تجهیز و برای اقامت آماده شده است.

موسوی‌نژاد با اشاره به همکاری ۳۰۶ نفر از کادر اداری و آموزشی استان با ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش در خراسان جنوبی تصریح کرد: در صورت افزایش مسافران تعداد مدارس ستاد اسکان نیز افزایش می‌یابد.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های آموزش و پرورش در نوروز ۱۴۰۲ توانمندسازی علمی، فرهنگی و عقیدتی دانش‌آموزان است و به این منظور طرح اعتکاف علمی دانش‌آموزان در مدارس استان در حال اجراست.