نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: همه مردم در برابر انتخابات مسوولند و خداوند با پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی را به آنها داده که هر چهار سال تجدید نظر و انتخاب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در جمع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان جنوبی افزود: مسلم است که از همه مردم در قشرهای مختلف نمی‌توان انتظار افکار یکسان را داشت و افرادی با شناخت کافی رای می‌دهند.

وی گفت: افرادی که شناخت ندارند باید نسبت به افرادی که نامزد را همراهی و کمک می‌کنند، تفکر کنند تا فرد شایسته را به خدمت برگزینند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: انتخاب اصلح از مهمترین سرمایه‌گذاری‌های عظیم نظام و انقلاب است که با این انتخاب قسط و عدل در جامعه پیاده‌سازی می‌شود.

وی افزود: همه آنچه که مردم از سال ۴۲ از فشار و شکنجه‌ها گرفته تا ترورها و تحمیل جنگ را تحمل کردند برای رسیدن به این مهم است تا بهترین‌ها زمام امور را به دست بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مجلس شورای اسلامی در این دوره افتخار ما است و مردم احساس می‌کنند که نمایندگان حرف آنها را می‌زنند.

وی اظهار داشت: انتخاب اصلح جزء فطرت انسان‌های آزاد در حکومت دینی است هرچند که موانع بیرونی برای تحقق آن وجود دارد اما با انتخاب اصلح عدالت تحقق می‌یابد.

امام جمعه بیرجند گفت: برای انتخاب باید بیشترین دقت را به خرج داد تا بعد از انتخاب همین افراد به عنوان سوء‌استفاده به زندان نیفتند.

وی تاکید کرد: اگر انسان‌های صالح بیایند همه جا صالح می‌شود و عکس آن هم وجود دارد پس باید همه تعارفات را برای انتخاب اصلح کنار گذاشت تا مردم در این زمینه زیان نبینند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنچه در عقل و کتاب و سنت تاکید شده مشاوره برای کشف رای بهتر است و اگر این مهم رعایت نشود از لحاظ کیفی هیچ معنایی ندارد پس عقل به معنای وصول به کیفیت است.

وی بیان کرد: دستاورد یک انتخابات باید به سمتی باشد تا آرمان‌های شهدا را پوشش دهد و کسانی پرچم را به دست بگیرند که بهترین‌ها باشند.

فرایند انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از امروز (چهارشنبه ۲۰ اسفند) به طور رسمی شکل گرفت.

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند به مدت یک هفته ادامه دارد و ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری نیز از دوشنبه ۱۶ فروردین سال آینده به مدت یک هفته انجام خواهد شد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد سال آینده همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.