مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در اطلاعیه روز شنبه اعلام کرد که اوج بارش باران و احتمال سیلاب در این استان روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری است.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به الگوی نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی طی امروز تا روز سه شنبه هفته جاری منطقه تحت تاثیر سامانه بارشی خواهد بود که به تدریج طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان گسترش خواهد یافت.
بنابر پیش بینی هواشناسی خراسان جنوبی پیامد این سامانه در استان وزش بادهای شدید، گرد و خاک و بارش های رگباری سنگین (۲۰ تا ۵۰ میلیمتر) و خیلی سنگین (۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر) همراه با رعد و برق شدید، برخورد صاعقه (بارش تگرگ) و در ارتفاعات تشکیل مه خواهد بود.
این اطلاعیه می افزاید: با توجه به حجم بارش ها وقوع روان آب و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در غالب نقاط استان به ویژه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش بینی می شود.
اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: حجم بارش ها، وقوع رعد و برق شدید و وزش بادهای شدید بروز خسارت را در استان در پی خواهد داشت لذا توصیه می شود در این مدت از تردد و اسکان در حاشیه مسیل ها و صعود به ارتفاعات به دلیل اصابت صاعقه جدا خودداری شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله