#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس مرکز استان با انتخاب پیمانکار آغاز شد و از هفته آینده اجرای فونداسیون (پی ساختمان) آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ غلامرضا فلاحی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: طبق مصوبات شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مقرر شد ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور در سال اول تامین شود که انتظار داریم با توجه به نیازمندی‌ها این اعتبار تامین شود.

وی گفت: در ارتباط با موزه دفاع مقدس استان با توجه به اهمیت تجهیز و تهیه محتوای لازم انتظار داریم در سفر دوم رئیس جمهور این موضوع با نگاه ویژه پیگیری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اضافه کرد: در مورد موزه استکبارستیزی مسجد شکر طبس نیز هزار و ۱۵۰ متر مربع بتن‌ریزی انجام شده و اعتبارات به پایان رسیده که به تامین اعتبار ویژه و تخصیص صد درصدی نیاز است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵ یادمان نیمه‌تمام شهدای گمنام و ۶ یادمان فاقد اقدام در استان وجود دارد که در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.

فلاحی خواستار تقویت دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها شد و افزود: در زمینه تدوین کتاب دفاع مقدس سه هزار ساعت مصاحبه از رزمندگان انجام شده و تالیف کتاب نیازمند اعتبار است که با مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه سالانه ۶۰ عنوان کتاب سهمیه خراسان جنوبی است گفت: سال گذشته با تالیف ۳۴ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان رتبه اول کشور را در این بخش کسب کردیم.

مدیرکل حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: درخصوص دانشنامه دفاع مقدس نیز با همکاری دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکنون ۹۸ مقاله ارسال شده که امیدواریم با تامین اعتبار مناسب دانشنامه دفاع مقدس که نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس را تبیین می‌کند به رشته تحریر درآید.

وی در ادامه به مشکلات مربوط به زیرساخت آب و برق مسجد شکر طبس در محل واقعه شکست نظامی آمریکا اشاره کرد که با قول مساعد شرکت توزیع برق و آب منطقه‌ای خراسان جنوبی مقرر شد به‌صورت ملی پیگیری شود.