#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی بر نقش مدیریت خانواده در مهار بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: شرط موفقیت طرح مدیریت محله محور (طرح شهید سلیمانی) همراهی خانواده‌ها است.

 حمید ملانوری به صورت تصویری در نشست کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و دبیر این کمیته شرکت کرد و از آمادگی استان برای اعمال و اجرای محدودیت‌های جدید از روز شنبه یکم آذر ماه خبر داد.

وی با مطلوب خواندن طرح مدیریت محله محور کرونا موسوم به طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: شرط موفقیت این طرح، همراهی خانواده‌هاست.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه خانواده‌ها نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند، در این زمینه هم قطعا آموخته‌های بچه‌ها در محیط منزل، ماندگارتر و مؤثرتر است.

وی اظهار داشت: خانواده‌ها باید بر نکته‌ها و دستورالعمل‌های پیشگیرانه توجه کنند چرا که در مورد بیماری کرونا نیز پیشگیری بهتر از درمان است.

در این نشست ۲ دستور کار طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ به شیوه محله و خانواده محور و تبیین و بررسی چگونگی اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری در شهرهای کشور مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا، نقد و بررسی شد.

به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور با استفاده از ظرفیت “برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت” دستورالعمل گام چهارم بسیج ملی با عنوان “طرح شهید حاج قاسم سلیمانی” به امضای دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سردار سرتیپ پاسدار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین رسید.

در متن این ابلاغیه خطاب به استانداران، فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان‌ها همچنین رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی آمده است: “لطفاً دستور فرمایید سازماندهی، برنامه ریزی و اجرا در سطح استانی/ دانشگاهی و سطح شهرستان مطابق دستورالعمل انجام گرفته و با شکل‌گیری کمیته‌های عملیاتی و تیم‌های اجرایی (مراقبتی، حمایتی و نظارتی) فعالیت‌های محله محور و خانواده محور با همکاری فعال دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی، سازمان بسیج مستضعفین، جمعیت هلال احمر، شهرداری و سایر سازمان‌ها و نهادها به سرعت عملیاتی شود.

براساس این ابلاغیه پایش مستمر اقدامات مبتنی بر شاخص‌های ارسالی با محوریت کمیته پایش و نظارت انجام و گزارش هفتگی تدوین و ارسال می‌شود.

تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی از مهر ماه امسال تاکنون در خیز سوم بیماری همچنان صعودی است.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در شهرستان‌های خراسان جنوبی که با سه رنگ قرمز، نارنجی و زرد منتشر شد، هفت شهرستان این استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، سرایان، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند همچنین شهرستان‌های خوسف، درمیان، زیرکوه و سربیشه در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند و هیچ یک از ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) نیستند.

روند صعودی مبتلایان و فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی سبب بازگشت محدودیت‌های کرونایی از ۲۰ مهر امسال شد و تاکنون به شکل‌های مختلف اجرا و تمدید شده است.

با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رییس جمهوری، طرح محدودیت‌های جدید و شدید از شنبه اول آذر در سراسر کشور اجرا می‌شود که شامل فعالیت اصناف و مشاغل، محدودیت تردد درون و برون شهری است.