معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: تکمیل ۳۵ طرح گردشگری نیمه‌تمام در دستور کار قرار دارد که در صورت اتمام آنها، بخشی از زیرساخت‌های گردشگرپذیری استان فراهم می‌شود.

مرتضی عربی  افزود: ۳۵ طرح در راستای توسعه و رونق زیرساخت‌های گردشگری استان خراسان جنوبی با همکاری بخش خصوصی در حال اجرا است.

وی بیان کرد: این طرح‌های نیمه‌تمام گردشگری به بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد که این رقم در قالب تسهیلات به کارگروه‌های مربوطه ارایه و طرح‌های سرمایه‌گذاری مدنظر نیز مطرح شده  که امید است با این رقم موافقت شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تورم و افزایش قیمت، حجم اعتبارات مورد نیاز را افزایش داده است گفت: این کمبود اعتبار در حالی برای طرح‌های گردشگری استان رخ داده که برآورد اولیه برای تکمیل آنها با توجه به شرایط اقتصادی موجود چند برابر شده است.

وی افزود: امسال ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور از طریق اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی در دست پیگیری است.

عربی اظهار داشت: براساس سهم ابلاغی از طرف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال به منظور ایجاد تاسیسات گردشگری و ۱۶۰ میلیارد ریال از محل مذکور برای بخش صنایع دستی درخواست شده که در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه اکنون ۹۹ هتل و مرکز اقامتی با ظرفیت ۲ هزار و ۵۴۵ تخت در خراسان جنوبی فعال است گفت: ۶۷ مجتمع بین‌راهی و سفره‌خانه سنتی با ظرفیت ۹۲۸ اتاق و ۱۴۷ تخت و ۷۶ اقامتگاه بوم‌گردی با ظرفیت ۳۱۰ اتاق  در استان فعالیت می‌کنند.