?معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از اختصاص سه هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت های ناشی از زلزله های بشرویه و طبس خبر داد.
عباس زاده با اعلام این خبر، خاطرنشان کرد: با پیگیری استاندار و بر اساس درخواست ستاد مدیریت بحران استان، هیئت دولت، پرداخت اعتبار لازم برای جبران خسارت های ناشی از زلزله های ۲۲ آذر ماه و سوم دی ماه امسال شهرستان های بشرویه و طبس را تصویب و ابلاغ نمود.
?وی تصریح کرد: بر اساس این تصویب نامه، دولت هزار و ۵۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت های وارده به اماکن مسکونی شهری و روستایی و نیز تأسیسات زیربنایی دولتی و عمومی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی اختصاص داد.
?معاون استاندار از اختصاص ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض جهت احداث هر واحد مسکونی شهری و روستایی نیز گفت.
?عباس زاده ادامه داد: کمک بلاعوض تعیین شده جهت انجام تعمیرات واحد های مسکونی و تجاری شهری و روستایی خسارت دیده از زلزله به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
?وی تأکید کرد: برای تأمین لوازم معیشتی شامل لوازم خانگی و سرمایه ای، به ازای هر واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
?به گفته وی؛ برای بازسازی تأسیسات دولتی و عمومی و نیز زیر ساخت‌های بخش کشاورزی خسارت دیده در زلزله ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.
?معاون استاندار همچنین از تعیین مبلغ ۲ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی گفت و اظهار داشت: تسهیلات تعیین شده برای احداث هر واحد در مناطق شهری تا سقف ۳ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال با سود و کارمزد ۶ درصد تعیین شده است.
?عباس زاده تصریح کرد: سقف تسهیلات تعیین شده برای هر واحد مسکونی در مناطق روستایی سه هزار میلیون ریال با سود و کارمزد ۵ درصد می باشد.
?وی با بیان اینکه تسهیلات تعیین شده برای تعمیرات واحدهای شهری و روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال است، متذکر شد: سقف تسهیلات تعیین شده برای تأمین لوازم معیشتی (لوازم خانگی و سرمایه ای) به ازای هر واحد ۳۰۰ میلیون ریال می باشد.
?به گفته وی؛ جهت بازسازی واحدهای دامی خسارت‌ دیده نیز به ازای هر واحد تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور