فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد: خراسان جنوبی به عنوان یک قطب پهبادی در کشور شناخته می‌شود.

  امیر  پرویز به مناسبت هفته پدافند و در جمع تعدادی از خدمتگزاران این قوا، با خراسان جنوبی به عنوان یک قطب پهبادی در کشور شناخته می‌شوداشاره به عمر کوتاه پدافند هوایی از سال ۸۷، گفت: پدافند هوایی بر چهار محور کشف، شناسایی، رهگیری و درگیری و انهدام فعال است و در همه‌ی این عرصه‌ ها به تجهیزات کامل مجهز است.

وی با اشاره به دستیابی این قوا به فرکانس‌های مجهز، برد‌های مختلف، سامانه‌های موشکی، سامانه‌های زمین به هوا و سامانه‌های فرماندهی و کنترل گفت: منطقه‌ی هوایی شرق امروز یکی از مهمترین مناطق پدافندی کشور است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق قائم آل محمد افزود: آسمان خراسان جنوبی، قسمتی از آسمان خراسان رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان به صورت ۲۴ ساعته درحال رصد است و با بهره برداری از متنوع‌ترین سامانه‌ها انجام وظیفه می‌کند.

امیر پرویز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ افروزی نیست افزود: دشمن اگر خیال باطل داشته باشد قطعا با سیلی محکمی پاسخ او را خواهیم داد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه پدافند هوایی عامل امنیت کشور در کنار سایر قوا است گفت: ارتش جمهوری اسلامی یک قلعه محکم و قابل اعتماد برای مردم است که سبب ایجاد امنیت در آسمان کشور شده است.
آقای خسروی با اشاره به درخشش ارتش علاوه بر ۸ سال دفاع مقدس در تمام عرصه‌ها افزود: بعد از ۸ سال دوران دفاع حالا در دفاع از حرم‌های اهل بیت است که ارتش حضور پررنگ خود را به ثبات رسانده است.

وی با بیان اینکه ارتش اقتدار خود را در عمل به اثبات رسانده است افزود: از سیل در شمال کشور گرفته تا حوادث و کمک‌های کرونایی در سیستان و بلوچستان حاکی از  این اقتدر است.