ایت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم درمیان اظهارکرد: اربعین یاداور شهادت شهیدان، اسارت اسیران، مظلومیت مظلومان و ظلم ظالمان و ستمگران است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه صفحه نورانی عاشورا صفحه شجاعت، وفا توکل و ایمان و صبر و استقامت در راه خداوند و ایثار است، یادآور شد: عاشورا در واقع تابلویی در روبروی انسانیت است.

رئیسی ادامه داد: شهادت امام حسین (ع) تابلویی زیبا در پیش روی انسانیت برای همه عصرها و نسل ها است.

وی با بیان اینکه در این تابلوی زیبا همه مظاهر زیبای انسانی قابل دیدن است، گفت: عاشورا تابلوی از خودگذشتگی، از فرزند گذشتن و با دشمن اتمام حجت کردن است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تابلوی عاشورا، تابلوی توکل، رضا و تسلیم در مقابل خداوند است، افزود: زیبا ترین جلوه های یک انسان عارف و سالک را می توان در تابلوی عاشورا دید.

رئیسی بیان داشت: این صحنه زیبای زمان ساز و تاریخ ساز عاشورا است و تا زمین، زمین بوده و زمان، زمان بوده ماندگار است.

وی ادامه داد: اربعین نماد و نمودی بوده که همواره بشریت بداند آنچه باید در شناخت راه حق از باطل داشته باشد.

رئیس جمهور به فلسفه قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و بیان داشت: اصلاح در امت اسلام،  اجرای امر به معروف و نهی از منکرات و باقی ماندن دین پیامبر از جمله فلسفه این قیام بوده است.

وی عاشورا را رمز بقای دین دانست و گفت: اگر امروز به پیامبر و معاد اعتقاد داریم به برکت عاشورای حسین (ع) و به برکت خون شهدا است.

رئیسی با بیان اینکه جریان عاشورا جریانی ادامه دار در طول تاریخ  است، افزود:  انسان هایی که از ظلم به ستوه آمده و آزادی خواهی را می خواهند باید بتوانند از عاشورا تاسی گرفته  و  از آن درس بگیرند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ما از جلوه های عاشورای حسینی است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور