معتمدیان با بیان این مطلب در جلسه تکریم و معارفه فرمانده ای نیروی انتظامی استان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در عرصه ها و مقاطع مختلف، بحران های مختلف را مقتدرانه با رأفت اسلامی و با مدارای با مردم، پشت سر گذاشته است.
?وی از امنیت به عنوان یکی از مهمترین ارکان حاکمیتی کشورها یاد کرد و گفت: در سایه امنیت است که فعالیت های دیگر حوزه ها ظهور و بروز پیدا می کند و امروزه با وجود همه دشمنان نظام و تهدیدهای آنان، ایران اسلامی یکی از امن ترین کشورهای جهان است.
?استاندار با اشاره به جانفشانی های نیروی انتظامی در مدیریت اغتشاشات و مشکلاتی که در تاریخ ادبیات امنیتی کشور ثبت شده،تصریح نمود: طی سال های اخیر با حضور سردار اشتری، پایگاه اجتماعی نیروی انتظامی ارتقاء پیدا کرده و اعتماد عمومی نیز به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.
?معتمدیان در ادامه به تشریح شرایط استان پرداخت و گفت: خراسان جنوبی با وجود وسعت و پهناوری و مرز مشترکی که با یکی از کانون های ناامنی دنیا دارد، از امن ترین استان های کشور است.
?وی با اشاره به نقش نیروهای مسلح، دستگاه قضایی در تأمین امنیت استان، ادامه داد: مردم استان به ویژه مرزنشینانی که در سخت ترین شرایط اقلیمی علاوه بر تأثیری که به عنوان جمعیت مولد در اقتصاد دارند ، در تأمین امنیت استان نقش آفرینی کرده اند.
?استاندار اظهار داشت: این که در ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک استان امنیت برقرار است،قطعاً حاصل تلاش ها، زحمات، فداکاری ها و ایثارگری های نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی، نظامی، سپاه و ارتش است که با همکاری وهم افزایی کاملاً تحرکات دشمن در فراسوی مرزها را پایش می کنند و با اشراف اطلاعاتی کامل مرزها، با هرگونه اقدامی در مرزها درنطفه برخورد قاطع دارند.
?معتمدیان سپس به کارنامه درخشان نیروی انتظامی در ۵ ساله حضور سردار شجاع در استان اشاره کرد و گفت: طی این مدت شاهد ارتقاء شاخص های امنیتی بوده ایم، برای مثال در حال حاضراز نظر جرایم خشن و پرخطر، سرقت های مسلحانه، آدم ربایی و گروگانگیری ها در پایین ترین سطح قرار داریم.

?وی ادامه داد: در موضوع مقابله با سوداگران مرگ، خراسان جنوبی از استان های موفق است و هر سال با افزایش کشفیات مواجهیم، از ابتدای امسال نیز ۳۲ تن کشفیات مواد مخدر داشته ایم که با وجود شرایط استان و قرار گرفتن در مسیر دو کریدور اصلی کشور، تنها ۲ درصد کشفیات مربوط به استان است که توان و اشراف نیروی انتظامی، نیروهای اطلاعاتی، سپاه و دستگاه قضایی در کسب این موفقیت ها تأثیر گذار بوده است.
?به گفته وی؛ نقش مردم ولایتمدار، متدین و با فرهنگ استان نیز در وضعیت موجود و ایجاد آرامش و نظم و انضباط بسیار مؤثر بوده است.
استاندار متذکر شد: طی این ایام، موضوع انتخابات را داشتیم که علیرغم همه مشکلات در حوزه اقتصادی و متأثر از خشکسالی ها، خوشبختانه مردم حضور حداکثری داشتند و افتخار کسب رتبه دوم را در بحث مشارکت سیاسی در کشور داشته ایم و انتخابات در امنیت کامل در همه مناطق استان برگزار شد .
?معتمدیان با تأکید بر این که از ویژگی های منحصربفرد شورای تأمین استان، همدلی است، افزود: به همت همراهی و همدلی اعضای شورای تأمین، نارضایتی ها در حوزه های مختلف به صورت روزانه رصد و پایش می شود و همین کنترل و پیگیری ها سبب شد سال گذشته رتبه اول رضایتمندی عمومی به خراسان جنوبی اختصاص یابد.
?وی ادامه داد: در ایام کرونا هم که فشار زیادی به مردم وارد آمد و محدودیت هایی ایجاد شد، استان خدمات خوبی به اقشار آسیب دیده از کرونا ارائه کرد که در نوع خود بی سابقه بود و با وجود همه محدودیت ها، مردم خیر استان که همواره در عرصه های خدمات رسانی پیشرو هستند،خوش درخشیدند.
?به گفته وی؛ در بحث فاصله گذاری اجتماعی نیز به واسطه حضور شبانه روزی نیروی انتظامی نظم و انضباط به طور کامل در استان برقرار شد و در شرایطی که شاهد اتفاقات تلخی در کشورهای مدعی پیشرفت بودیم، هیچ بی نظمی در سطح استان نداشتیم.
?استاندار در پایان از تلاش های سردار شجاع فرمانده سابق نیروی انتظامی در استان تقدیر کرده و برای سرهنگ فرشید، فرمانده جدید نیروی انتظامی آرزوی توفیق نمود.