علی فرخنده؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، با اشاره به لزوم اسفاده از ظرفیت های جوانان هنرمند متعهد و انقلابی اظهار کرد: تشکل سازی و برگزاری رویدادهای استانی در حوزه مد و لباس از مهم ترین نیاز های فرهنگی می باشد که می توان در قالب نمایشگاه به عرضه محصولات زیست عفیفانه با هدف تبلیغ و ترویج پوشش ایرانی-اسلامی منطبق با مد روز برای جوانان اقدامات خوبی انجام شود و شاهد اتفاقات خوبی در سطح جامعه باشیم.

سیدمحمدرضا  طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، نیز  در ستاد عفاف و حجاب استان اظهار کرد: توجه به موضوعاتی همچون حجاب، برای افراد نیک اندیش به عنوان کار خیر محسوب می‌شود لذا به خاطر خون پاک شهدا ، امنیت و ناموس خود و انفاس پاک ائمه اطهار (ع) باید در راستای ترویج بیش از پیش فرهنگ عفاف و حجاب به میدان آمد.

وی به لزوم توجه ویژه  به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر  اشاره کرد و گفت: اگر آحاد جامعه با تذکر لسانی در خصوص بی حجابی ورود پیدا کنند به طور قطع این هنجار شکنی از جامعه رخت برخواهد بست،لذا لازم است همه در  خصوص بی حجابی احساس مسئولیت کنیم.

معاون استاندار با بیان اینکه مسئولیت اجرای کامل ضوابط در آیین نامه عفاف و حجاب با مدیران دستگاه‌های اجرایی است، یادآور شد: مسئولیت اجرا نشدن ضوابط عفاف و حجاب در  دستگاه اجرایی با مدیر خواهد بود.

طالبی با بیان اینکه باید به صورت هنرمندانه و تأثیرگذار از ظرفیت مبلغین در امر ترویج فرهنگ عفاف وحجاب استفاده کرد، بیان کرد: در راستای تسهیل دسترسی مردم، بازارچه البسه عفیفانه در ۵ شهرستان استان ایجاد می‌شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور