#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 ۳۴۰ فقره سند از اسناد املاک شبه علوی (غصب شده توسط خاندان پهلوی) همزمان با دهه فجر و در ارتباط تصویری با رییس بنیاد مستضعفان به مردم خراسان جنوبی واگذار شد.

آیین اهدای اسناد املاک علوی و شبه علوی روز چهارشنبه در نهمین روز دهه فجر با محوریت استان مازندران و ارتباط تصویری با چهار استان از جمله خراسان جنوبی برگزار شد.

این آیین در بیرجند با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار و ۳۴۰ فقره از اسناد شبه علوی به مردم این استان واگذار شد.

علیرضا عباس‌زاده در این آیین اظهار داشت: مسوولان وظیفه‌ای جز ادای حق مردم ندارند و واگذاری زمین‌های غصب شده توسط خاندان پهلوی حق مردم است که باید با حرکت جهادی محقق شود.

وی گفت: برخی‌ افراد گلایه دارند که چرا ادای حق مردم ۴۰ سال طول کشیده و گلایه برحقی است، مسوولان همه تلاش خود را برای ادای حق مردم به‌کار گیرند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: دستگاه‌ها موظفند تمامی اقداماتی که مردم را حتی یک روز زودتر به حق‌شان برساند، انجام دهند و باید این آمادگی در همه ابعاد وجود داشته باشد.

وی گفت: در ادبیات محاوره‌ای ما مستضعف به‌خوبی معنا نشده و از مستضعف به عنوان انسان‌های محروم و آسیب‌پذیر یاد می‌شود در حالی که قرآن کریم و ائمه معصومین روایت متفاوتی را از مستضعفان دارند و طبق این روایات، مستضعفان قرار است وارثین زمین و عالم باشند و همه عالم در اختیار آنها قرار گیرد که وعده الهی است و محقق خواهد شد.

عباس‌زاده افزود: قرآن بازیگران اصلی صحنه آخرالزمان را مشخص کرده پس آنان اقشار فرومایه و آسیب‌پذیر نیستند و بسیج مستضعفان اتفاتی به دستور رهبر کبیر انقلاب تاسیس نشد بلکه زمینه‌ای است برای تحقق این آرمان که مستضعفان وارثان زمین شوند.