استاندار خراسان جنوبی با صدور پیامی درگذشت آیت ‌الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سابق کرمان را تسلیت گفت.

 در پیام حمید ملانوری آمده است: خبر ارتحال فقیه وارسته و مجاهد بزرگ، آیت ‌الله سید یحیی جعفری، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه سابق کرمان موجب تأسف و تألم فراوان گردید.

وی افزود: این عالم ربانی از شخصیت‌های برجسته انقلاب، از مبارزان مجاهد و از دانشمندان بزرگ عرصه‌های علمی، فرهنگی و مذهبی کشور بود که سال‌های عمر مبارک خود را در راه خدمت به مردم شریف استان کرمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی گذراند.

استاندار خراسان جنوبی که سوابق مدیریتی در استان کرمان دارد، اظهار داشت: اینجانب فقدان این خادم صدیق اسلام و انقلاب را به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، علمای حوزه‌های علمیه، مردم شریف استان کرمان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت عرض نموده، از درگاه ایزد منان برای آن بزرگوار علو درجات و برای جمیع بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت دارم.

آیت الله سید یحیی جعفری عصر امروز (شنبه) به دلیل ایست قلبی در سن ۸۹ سالگی در کرمان دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم بزرگوار سال ۱۳۵۹ با حکم امام راحل به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان منصوب شد و ۲۸ تیر ۱۳۹۶ به علت کهولت سن از این سمت استعفا داد که در ۲۶ آذر ماه استعفای وی پذیرفته شد.

آیت الله جعفری پس از این استعفا تا زمان رحلت به عنوان رییس شورای حوزه علمیه استان کرمان فعالیت کرد.