فرماندار بیرجند گفت: لازم است در دوران تبلیغات انتخاباتی درباره برنامه آینده و تجربیات نامزدها سخن گفته شود که در این صورت رقابت سالم را شاهد خواهیم بود.

 علی ناصریافزود: نامزدها و هواداران آنان توجه داشته باشند که آنچه مهم است سوابق، صلاحیت‌ها و تجارب نامزدها است و تبیین برنامه‌های نامزد مورد نظر برای مردم اهمیت دارد.

وی بر ضرورت رقابت سالم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تاکید کرد و گفت: نامزدها باید بر مبنای قانون و اخلاق انتخاباتی حرکت کرده و این مهم را در تمامی مراحل انتخابات رعایت کنند همچنین طرفداران خود را به رعایت قانون توصیه کنند تا هیچ شبهه‌ای به وجود نیاید.

فرماندار بیرجند اظهار داشت: در این انتخابات، تبلیغات در فضای مجازی پررنگ‌تر از دوره گذشته است لذا نامزدهای انتخابات شوراها توجه داشته باشند تبلیغ انتخاباتی خارج از بازه زمانی تعیین شده طبق قانون تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نامزدها در تبلیغات خود نباید وارد حیطه شخصی دیگران شوند گفت: هواداران باید ویژگی‌ها و برنامه‌های نامزد مورد حمایت خود را طرح کنند و وارد حریم و تخریب دیگران نشوند.

ناصری افزود: در این صورت مردم هم با آگاهی و شناخت بیشتر، نامزد اصلح را انتخاب می‌کنند و مشارکت افزایش می‌یابد.

حضور حداکثری در انتخابات وحدت ملی را به نمایش می‌گذارد

وی گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، وحدت و انسجام ملی را به نمایش می‌گذارد و انتخابات این دوره به دلیل شرایط خاص و انتظاراتی مردم و اینکه بازخورد بین‌المللی انتخابات مهم است، اهمیت زیادی دارد.

فرماندار بیرجند بیان کرد: در این سال‌ها مسائل معیشتی و اقتصادی، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و خیلی از مطالبات مردم بحق است اما مردم می‌دانند تحریم‌ها، مشکلات خارج از کشور و نیز مسائل داخلی سبب بروز بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور شد اما مردم ما در سخت‌ترین شرایط جنگ و موشک باران کشور را رها نکردند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم شرایط موجود در کشور تغییر کند حتما باید در انتخابات حضور فعال داشته باشیم.

ناصری اظهار داشت: کسانی که بر طبل رای ندادن می‌کوبند، بدانند حضور کمرنگ در انتخابات مشکلات را بیشتر می‌کند و وقتی رییس جمهوری با پشتوانه کم، فعالیت خود را آغاز کند و بی‌تفاوتی در جامعه وجود داشته باشد قطعا رییس قوه مجریه نمی‌تواند با قدرت و قوت فعالیت کند.

وی گفت: همه دولت‌ها تلاش می‌کنند از مشکلات رهایی یابند اما پاسخ رفع مشکلات موجود، رای ندادن نیست بلکه حضور در پای صندوق‌های رای در واقع مطالبه از کسی است که انتخاب می‌شود تا شرایط را به گونه‌ای دیگر رقم بزند.

دولت با پشتوانه رای حداکثری قدرت بیشتری دارد

فرماندار بیرجند اظهار داشت: دولتی که با پشتوانه بالا و رای حداکثری مردم انتخاب شود، هر جا بخواهد ورود کند با ظرفیت بالاتری وارد عرصه می‌شود.

وی گفت: کشور ما در هر جایی وارد شده، قدرت‌های جهانی مجبور شدند پای میز مذاکره حاضر شوند که نشان از اقتدار ایران اسلامی دارد و باید این اقتدار را حفظ کنیم.

ناصری گفت: تاکنون در همه انتخابات سال‌های گذشته احزاب، دانشگاهیان، روحانیون و نخبگان تاثیر زیادی در جلب نظر افراد بی‌تفاوت داشته‌اند از این رو این افراد در شرایط فعلی باید مضرات شرکت نکردن در انتخابات را برای مردم بازگو کنند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم تغییری در کشور انجام شود باید از مسیر آرای مردم باشد اظهار داشت: سلیقه افراد متفاوت است و فردی که می خواهد یک نفر را انتخاب کند به برنامه‌ها دقت می‌کند.

رییس ستاد انتخابات شهرستان بیرجند برنامه‌محوری در انتخاب نامزدها را بسیار موثر دانست و گفت: در مورد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مردم باید ببینند کدام نامزد به اهدف آنان نزدیک‌تر است و به طور قطع این انتخاب آگاهانه خواهد بود.

رسانه‌ها نقش بسزایی در مشارکت مردم دارند

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در انتخابات گفت: رسانه‌های جمعی نقش بسزایی در مشارکت مردم، ایجاد شور و هیجان، بازتعریف مطالبات مردم و بازگو کردن اهمیت انتخابات دارند.

ناصری افزود: مطالب انتقادی اگر در جهت بهبود و ترمیم باشد و به تخریب دیگران نزدیک نشود و بتواند راه بهتری را برای رفع نارسایی‌ها ارائه دهد، بیشتر مورد اقبال عموم قرار می‌گیرد تا سخنان افرادی که می‌خواهند با نقد گذشته به جلب نظر جمعی برسند.

وی گفت: اگر به فرض ایراداتی هم در گذشته باشد باید علل آن در ظرف زمانی خودش بررسی شود و طرفداران و هواداران نامزدها باید تمرکزشان بیشتر به سمت نامزدشان باشد تا بتواند خودش را اثبات کند.

وی افزود: رسانه‌ها باید دایره اختیارات دولت را برای مردم تبیین کنند تا مردم بتوانند مرز بین شعارهای دست‌نیافتنی با برنامه‌های عملیاتی را از هم تشخیص دهند.

فرماندار بیرجند با تاکید بر اینکه حضور در انتخابات جدای از انتخاب نامزد مورد نظر از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: مردم در ۲۸ خرداد ماه جاری در ساعات اولیه رای‌گیری در شعب اخذ رای حضور یابند و مطمئن باشند رای آنان با امانتداری کامل اخذ می‌شود.

تبلیغات نامزدهای شوراها در زمان مشخص انجام شود

وی توجه به سلامتی مردم را از اولویت‌های برگزاری این دوره از انتخابات ذکر کرد و گفت: تبلیغ نامزدهای شوراها چه از طریق مجازی و چه حقیقی باید در زمان تعیین شده انجام شود تا موجب نارضایتی و ضایع شدن حقوق دیگران نشود.

ناصری اظهار داشت: در پنج نقطه شهر بیرجند شامل میدان ابوذر تا میدان اول مدرس، میدان دوم مدرس ۵۰ متر به طرفین میدان، از میدان مادر تا چهارراه ۱۵ خرداد، دور میدان شهدا و حافظ غربی در مهرشهر محدودیت ایجاد ستاد انتخاباتی را داریم.

وی افزود: نامزدهای انتخابات شورای شهر می‌توانند در هر منطقه از شهرداری یک ستاد داشته باشند اما به خاطر شرایط کرونایی اجازه راه‌اندازی ۲ ستاد شامل ستاد خواهران و برادران داده شده است.

فرماندار بیرجند گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هم در مرحله ایجاد ستاد باید روسای ستادها را به فرمانداری معرفی کنند تا خدمات مورد نظر از لحاظ شهری و ایمنی به آنها ارائه شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان دوره‌­ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.