#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

محمد علی آخوندی، فرماندار شهرستان خوسف  بیان کرد:با محدودیت های دو هفته ای و همکاری همگانی سبب کاهش نرخ شیوع بیماری کرونا شده است و این رعایت دستورالعمل ها بایستی تا از بین رفتن این بیماری بصورت جدی رعایت شود .
آخوندی اظهار داشت: همچنان وضعیت فعلی به وضعیت پایداری نرسیده ایم و امکان تغییر وضعیت شهرستان به وضعیت قرمز وجود دارد و بر این باوریم که در صورت بی‌توجهی‌ به پروتکل ها سبب افزایش بیماران کرونایی خواهد شد.
وی گفت: بیماری کرونا علی رغم همه مشکلاتی که ایجاد کرد توانسته وفاق ، همدلی و همکاری بین آحاد مردم را به نمایش بگذارد.

فرماندار خوسف با بیان اینکه که از ابتدای شیوع بیماری کرونا در شهرستان خوسف تعداد ۶۵۲ آزمایش pcr گرفته شده که از این تعداد ۲۳۴ نفر بصورت قطعی مبتلا به بیماری کرونا شناسایی شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آبان ماه سال جاری بیشترین شیوع بیماری کرونا در شهرستان خوسف به ثبت رسیده است به طوری که تعداد مبتلایان در آبان ماه در مقایسه با ماه قبل از آن (مهر ماه) بیش از ۳ برابر افزایش پیدا کرده است.

آخوندی با اشاره به اینکه با اجرای طرح محدودیت های جدید از ابتدای آذرماه میزان شیوع بیماری کرونا کاهش یافته است، ادامه داد: امیدواریم با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های ابلاغی این روند ادامه پیدا کند.

فرماندار خوسف اظهار داشت: با اجرای طرح محدودیت ها تاکنون در ایست و بازرسی های شهرستان تعداد ۱۸۴ خودرو به مبدا برگشت و ۸ خودرو نیز اعمال قانون شده اند.

وی ادامه داد: با اجرای محدودیت های ستاد مدیریت بیماری کرونا، تعداد ۱۳۵۵ بازرس از صنوف، واحدهای تجاری و بازرگانی انجام شده و ۱۶۳ واحد تذکر گرفته اند.

فرماندار خوسف اظهار داشت: با توجه به تاکید استاندار محترم میزان رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های ابلاغی بایستی به صورت صد درصد در ادارات شهرستان از جمله جلسات، بازدیدها و محیط اداری اجرا و هرگونه کوتاهی قابل پذیرش نخواهد بود و گشت های بازرسی به صورت روزانه بازدیدهایی در راستای اجرای این مصوبات انجام خواهند داد.

آخوندی گفت:هر چند وضعیت شیوع بیماری کرونا در حال حاضر بهتر از گذشته می باشد اما نباید این موضوع به صورت عادی انگاری وضعیت قلمداد شود و میزان رعایت پروتکل ها کاهش یابد.

وی با تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی ، کادر درمان و اصناف که در زمان اجرای محدودیت ها اقدامات قابل تحسینی انجام داده اند ابراز امیدواری کرد و بیان کرد که با همکاری مردم به زودی شاهد از بین رفتن این بیماری منحوس از سطح جامعه باشیم.

فرماندار خوسف ادامه داد: با کاهش محدودیت ها و بازگشایی برخی از صنوف، رعایت دقیق پروتکل ها در این مراکز بسیار حائز اهمیت می باشد و لازم است مراکز بهداشتی ، اماکن و اتحادیه ها، بازدیدهای خود را از این گونه اصناف برای اطمینان از رعایت پروتکلهاافزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از طرح های موفق می باشد، تاکید کرد که این طرح میتواند در راستای کنترل بیماری کرونا با کمک خود مردم نقش مهمی ایفا نماید.

آخوندی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح ۱۶ گروه در شهرستان تشکیل شده و با برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی ویژه آنها کار خود را در سطح شهرستان آغاز کرده اند.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی میزان ۲۰۰ بسته غذایی و ۱۲۰۰ بسته مواد بهداشتی بین اقشار آسیب پذیر از بیماری کرونا توزیع شده است. وی نقش رسانه ها وفضای مجازی را در اطلاع رسانی مهم دانسته واز اصحاب رسانه وکمیته اطلاع رسانی استان وشهرستان تشکر نمود.
آخوندی ضمن تقدیر از کادر پزشکی ،درمانی وبهداشتی استان وشهرستان ،همکاری همه آحاد جامعه وحمایت ویژه از کادر درمانی را ضروری دانست