فرخنده با تاکید بر اینکه تخصصی سازی کانون های فرهنگی هنری در دستور کار قرار گیرد، گفت: به عنوان مثال، در هر شهرستان کانون های تخصصی در بحث رسانه، مناسبت ها، قرانی، هنر، … ایجاد و بر اساس ماموریت های سازمانی تقویت شوند.

 علی فرخنده؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به همراه حسین رضا نخعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با هدف گرامیداشت و تبریک سی‌امین سالگرد تاسیس ستاد هماهنگی کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد کشور با کارکنان این نهاد در خراسان جنوبی دیدار و گفتگو کردند.

وی با اشاره به فعالیت ۶۸۴ باب کانون فرهنگی هنری در سطح استان خراسان جنوبی، افزود: باید تلاش شود که برنامه‌های حوزه فرهنگ با هدف ایجاد شبکه اجرایی با نگاه تمدنی و با هدف تحول آفرینی در این حوزه اجرا شوند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تحول گاهی با یک ادبیات ساده رخ می دهد، نوع تحول شکل گرفته را هم در اجرای برنامه ها ضروری دانست و گفت: برگزاری جلسات فرهنگی به شکل های گذشته باید در سطح کانون‌های فرهنگی هنری تغییر کند و مدل برنامه ها باید تحولی و خروجی آن مدنظر قرار گیرد.

وی اجرای پویش به یاد شهدا در آستانه فرا رسیدن سال جدید را مورد اشاره قرار داد و گفت: تقویت هوایت ایرانی اسلامی و همچنین بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه استان در سال جدید در دستور کار قرار دارد که در قالب‌ برنامه‌های مختلف به این دو هدف دست خواهیم یافت.

فرخنده تشکل سازی در حوزه شادی‌های حلال و تولید محتوا با نگاه انقلابی را مورد تاکید قرار دارد و گفت: تخصصی سازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تقویت شود؛ در هر شهرستان کانون های تخصصی را در بحث رسانه، مناسبت ها، قرانی، هنر، … ایجاد و بر اساس ماموریت های سازمانی تقویت کنید.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اجرا هم توجه به مرز مد نظر قرار گرفته و برگزاری رویدادهای مشترک در حوزه اشتراکات دینی و فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام علی محقی سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی: دعوت از نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران و برگزاری جلسات پرشور با سخنرانی دکتر ناصر ابوشریف از جمله برنامه‌هایی دهه مقاومت بود که در همین راستا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار اخیر خود با مدیران ستاد کانون‌های فرهنگی هنری استان ها بر اجرای طرح خواهر خواندگی و برادر خواندگی مساجد ایران با مساجد محور مقاومت تاکید کرد.

سرپرست ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی اجرای طرح سه میم «مسجد، مدرسه و منزل» در ۱۵ مسجد بیرجند را از دیگر برنامه‌ هایی موفق ذکر کرد که به رغم بضاعت مالی، با استقبال پرشور مدارس و مساجد با کیفیت خوب برگزار شد.

وی برگزاری جشن ازدواج آسان ۱۹ زوج بخش درح با همکاری نهادهای مختلف را از دیگر برنامه‌های فرهنگی با هدف توجه ویژه به مرز ذکر کرد و گفت: رسیدگی فرهنگی به مناطق مرزی در دستور کار قرارگرفته است و در گام نخست این جشن، بسترساز برنامه شاد فرهنگی را به دنبال داشت. محقی به همدلی و وفاق خوب بین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هم اشاره ای کرد و خواستار تقویت این نهاد در بُعد مالی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی شد.

وی به پایش کانون‌های فرهنگی هنری در سه بخش «فعال، نیمه فعال و غیرفعال» در سال آ‌ینده هم اشاره کرد و یادآور شد: کانون‌های تخصصی در شهرستان ها تقویت خواهند شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور