نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: انتخابات برای ما یک جشن است اما برای دشمنان ایران و اسلام، سخت و ناگوار است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی که صبح جمعه همزمان با آغاز رای‌گیری انتخابات مجلس یازدهم رای خود را در شعبه ۸۹ ستاد انتخابات استان به صندوق انداخت افزود: در گذشته‌ ملت ایران کاره‌ای نبود و مثل کشورهای پادشاهان عربی که از خود هیچ اختیاری ندارند ایران هم شرایط آنها را داشت.

وی اظهار داشت: در گذشته‌ها استعمارگران از پادشاه تا نمایندگان مجلس و حتی کدخدای کشور را انتخاب کرده و به مردم کاری نداشتند، انقلاب اسلامی دشمن را از کشور اخراج کرد و اختیارات را از بیگانگان گرفت و به خود مردم داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مردم در نظام مردم‌سالاری باید سرنوشت خود را تعیین کنند و دشمنان و بیگانگان که در گذشته همه ثروت این ملت را به یغما می‌بردند و ما را به وحشی‌گری متهم کرده و حق توحش می‌گرفتند، امروز انتخابات ما برای آنها سخت است و به همین دلیل از هر دری برای آسیب زدن به ما وارد می‌شوند اما کشور و نظام آسیب‌پذیر نیست چون مردم ما دشمن شناس هستند.

وی بیان کرد: باید مجلس قدرتمند و بصیر داشته باشیم تا مشکلات کشور را رفع کند و دشمن را برای همیشه مایوس کرده و مردم ما هم از دستاورد خود میوه شیرین بچینند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور از ساعت صفر بامداد روز پنجشنبه ۲۴ بهمن آغاز شد که مهلت تبلیغات برابر قانون یک هفته بود و ساعت ۸ صبح پنجشنبه یکم اسفند پایان یافت.

۱۲۷ داوطلب در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند و در نهایت اسامی ۷۰ نامزد شامل ۶۵ مرد و پنج زن برای این استان از سوی شورای نگهبان اعلام شدکه طبق آخرین آمار از این تعداد ۳۰ نفر انصراف دادند و ۴۰ نفر وارد عرصه رقابت شدند.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان دایر می‌شود که ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

براساس جدول زمان بندی انتخابات، شعب پیش بینی شده در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه) دوم اسفند ۹۸ آماده اخذ رای از تمامی واجدین شرایط (متولدین دوم اسفند ۸۰ و ماقبل) هستند.