مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی گفت: با اجرای چهار سایت ارتباطی، پنج روستای استان از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

مصطفی بهی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: چهار طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستاهای استان همزمان با دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در ادامه طرح اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات، سایت مصعبی شهرستان سرایان، سایت کفاز شهرستان سربیشه و سایت‌های گوند و مهل آباد شهرستان نهبندان اجرا و راه‌اندازی شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی تصریح کرد: با راه‌اندازی این سایت‌ها پنج روستای مصعبی و کریمو سرایان، کفاز سربیشه و مهل آباد و گوند نهبندان با جمعیت بیش از ۸۰۰ خانوار از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات به خصوص آموزش مجازی بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به تامین اعتبار طرح‌های توسعه ارتباطات روستایی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح USO وزارتخانه هزینه شده است.

بهی تاکید کرد: طبق برنامه، در تلاشیم اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت انجام شود.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان در مناطق روستایی ساکن هستند.