امام جمعه موقت بیرجند گفت: اندیشه مقاومت قدرتمندترین سلاح کشور است و به فرموده مقام معظم رهبری مقابله ما با دشمن باید شجاعانه باشد.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: بعضی سیاستمداران برجسته غربی درباره جبهه مقاومت به شیوه امام خمینی (ره) مقاله ها نوشته و از آن به عنوان دکترین مقاومت امام نام برده اند و تاکید کرده اند که این دکترین مقاومت شاهرگ های سیطره غرب و آمریکا را هدف قرار داده است.

وی اظهار داشت: دشمنان اسلام در ۴۰ سال همه سرمایه های کشورهای اسلامی را به یغما می بردند اما امروز جریان مقاومت با قدرت در سطح عالم ظهور پیدا کرده و این حرکت مقتدرانه و هوشمندانه در جهان با اقبال ملت ها مواجه شده و تحلیلگران آمریکایی افول قدرت استکبار و آمریکا را ارزیابی می کنند و به زودی جبهه مقاومت به عنوان جبهه مقتدر قدرت پوشالی استکبار جهانی را درهم می شکند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: مقاومت یعنی انتخاب راه صحیح و آغاز حرکت و ادامه راه حق بدون توقف که مقام معظم رهبری می فرمایند ما بر این اساس حکومت تشکیل دادیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای محبوبیت بین مردم و خداوند ایمان و عمل صالح نیاز است و اگر محبوبیت ما بین مردم کم شد به فرموده قرآن کریم باید در شیوه عمل و ایمان خودمان ملاحظه کنیم.

حجت الاسلام نوفرستی اظهار داشت: این یک وعده الهی است کسی که مومن و صالح است در دل اهل ایمان جا دارد، محبوبیت دست خداوند است و اینکه انسانی بین بندگان خدا محبوب می شود کار خداوند است.

وی افزود: اگر همه جهان دست به دست هم دهد تا فردی را ذلیل کنند اما چون مومن است خداوند او را عزیز می کند و اگر همه دنیا دست به دست هم دهد تا به کسی عزت دهند نمی توانند و ممکن است به واسطه حضور در اریکه قدرت چند صباحی فردی محبوبیتی داشته باشد اما در دل مردم و اهل ایمان جایگاهی ندارد.

خطیب جمعه بیرجند گفت: اینکه انسان نزد مردم محبوبیت داشته باشد یک لطف و رحمت الهی است و امام خمینی (ره) که این روزها سالگرد رحلت ایشان است در اسلام ذوب شده بود و مقام معظم ولایت در سالگرد ارتحال امام راحل می فرمایند محبت مرم به آن عزیز به عرش سفر کرده محبتی الهی است.

وی افزود: امام راحل در نجف و دوران تبعید که کسی اجازه اینکه نام ایشان را بیاورد نداشت، با آن استقبال با شکوه که ۳۵ کیلومتر پای قدم های ایشان مردم گل گذاشتند و ۱۰ سال مدیریت بحران با همه مبارزاتی که در عالم در مقابل ایشان بود وقتی از بین ما رفتند فقط در تهران ۱۱ میلیون نفر در مراسم تشییع امام خمینی (ره) شرکت کردند.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: ۳۰ سال از رحلت این عالم ربانی می گذرد و در ایام ارتحال امام در همه عالم، یاد ایشان زنده است و سالگرد ایشان حیات جدیدی در سطح دنیا ایجاد می کند که بزرگان در دنیا در خصوص امام راحل از اهداف و سیاست و برکات وجود ایشان صحبت می کنند و این افتخار ماست و سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد را تسلیت می گوییم.

وی بیان کرد: محبت و عشق به امام راحل فقط به ایران اسلامی اختصاص ندارد و توسعه پیدا کرده و در اقصی نقاط عالم سالگرد ایشان گرامی داشته می شود.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: امروز در ۱۰۰ کشور دنیا مسلمانان در روز قدس پیام امام خمینی (ره) را فرا می گیرند و همصدا در مقابل مستکبران و رژیم صهیونیستی فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله