✅ به مناسبت ٢٧ خرداد روز جهانی مقابله با بیابانزایی در گفت و گو با خبرنگاران گفت:
?طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی در ۷۵۰ هکتار از زمین‌های تحت تأثیر فرسایش بادی در کانون‌ بحران فرسایش بادی منطقه خور شهرستان خوسف اجرا شده است
?وی با بیان اینکه میزان اعتبار طرح‌های مذکور، ۸.۵ میلیارد ریال است،افزود:طرح‌های یاد شده مدیریت هرزآب و نهال‌کاری با ۶ مرحله آبیاری است.

?کرباسچی گفت:اجرای عملیات بیابان‌زدایی و تثبیت و کنترل حرکت ماسه‌های روان می‌تواند تا حدودی از پیشروی بیابان در شهرستان خوسف جلوگیری کند.
?رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خوسف یکی از راه‌های جلوگیری از بیابان‌زایی را کاشت گونه‌های مقاوم متناسب با مناطق خشک همچون تاغ،آتریپلکس،اسکنبیل و عجوه عنوان کرد.
?وی با اعلام اینکه شعار امسال روز جهانی مقابله با بیابانزایی سرزمین ارزشمند است برای حفظ و احیای آن سرمایه گذاری کنیم، خاطر نشان کردبا اجرای پروژه های بیابانزدایی سرمایه گذاری مطمئنی برای آیندگان انجام خواهد شد
?وی اضافه کرد شهرستان خوسف دارای سه کانون بحران فرسایش بادی به نامهای کانون بحران خور، سرچاه عماری و گارجگان است که به لحاظ نزدیکی این شهرستان با کویر مشکلات خاصی ایحاد کرده است که باید با افزایش اعتبارات در بخش بیابانزدایی با پدیده بیابانزایی در این شهرستان مقابله کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله