مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای حمایت از نویسندگان و پدیدآورندگان آثار فرهنگی در خراسان جنوبی، ۷۱۰ میلیون ریال خرید کتاب انجام شد.

ناصر نبی زاده عنوان کرد: در هفدهمین جلسه هیات انتخاب و خرید کتاب استان از مجموع حدود ۶۰ عنوان کتاب بررسی شده ، با خرید ۳۶ عنوان کتاب، در مجموع ۲ هزار و ۹۲۳ نسخه، موافقت و به مبلغ ۷۱۰ میلیون و ۶۰۵ هزار ریال از انتشارات ، نمایندگی های نشر استان و مولفین خریداری شد.

وی با بیان این که این اقدام هر ساله توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با هدف حمایت از ناشران و مولفان استانی انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: اولویت خرید کتاب نیز، با کتبی است که توسط ناشران و چاپخانه های خراسان جنوبی منتشر شده باشد.به گفته وی اعتبار خرید کتاب استان بر اساس تفاهم نامه حمایت از فعالیت های فرهنگی از سوی معاونت فرهنگی وزارت متبوع تعیین و ابلاغ می گردد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که مولفان و ناشرانی که تمایل دارند در آثار تالیفی آن ها توسط این اداره کل جهت خرید بررسی شود، درخواست نامه خود را به انضمام یک نسخه از کتاب ارسال نمایند، تصریح کرد: در هیات انتخاب و خرید کتاب استان کتب منتشر شده در سال جاری و سال قبل آن بررسی می شود. لازم به ذکر است کتب باید حتما چاپ اولی باشند. کتاب های تست و کمک درسی شامل حمایت و خرید نمی شوند.