مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با حضور در جلسه هماهنگی در خصوص برگزاری نمایشگاه آثار و محصولات قرآنی گفت: بهترین قالب برای انتقال مفاهیم قرآنی در اینگونه نمایشگاه ها استفاده از زبان هنر است.

علی فرخنده در این جلسه با بیان اینکه تنها برگزاری نمایشگاه، رویداد یا جشنواره ها کافی نیست افزود: ارائه آمار فروش قرآن در نمایشگاه اگر چه مهم هست اما نکته مهمتر بهره گیری همه جانبه از کلام وحیانی می باشد که باید در طراحی نمایشگاه مد نظر قرار بگیرد.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای برگزاری اینگونه رویداد ها، افزود: در سطح استان موسسات و تشکلات قرآنی وجود دارد که دستگاه ها باید بعنوان تسهیل گر فضایی را فراهم نمایند تا مردمی سازی فعالیت ها به معنای واقعی کلمه ظهور و بروز نماید. تجربه گذشته انقلاب بیانگر این مهم است که هر کجا ظرفیت های مردمی را بکار گرفتیم فعالیت ها استمرار داشته و خروجی موثر تری را شاهد بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با عنایت به اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت تربیتی فردی و اجتماعی می باشد، ضرورت دارد کلیه دستگاه ها با هم افزایی نسبت به برنامه ریزی لازم در این خصوص اقدام نمایند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور