استاندار خراسان جنوبی با صدور پیامی حمله تروریستی اخیر در مدرسه سیدالشهدا کابل را محکوم کرد و این واقعه را به ملت افغانستان تسلیت گفت.

 در پیام حمید ملانوری با این حدیث از پیامبر گرامی اسلام (ص) که “مسلمان، برادر مسلمان است، هرگز به او ستم نمی‌کند، دست از یاریش بر نمی‌دارد و او را در برابر حوادث تنها نمی‌گذارد” آمده است: حادثه تروریستی غرب کابل و کشته شدن ده‌ها تن از کودکان مظلوم و بیگناه مدرسه سیدالشهدا (ع) که توسط گروهی از افراد گمراه، معاند و به دور از انسانیت رقم خورد، جنایت هولناکی بود که در ماه مبارک رمضان، جمع زیادی از خانواده‌های مسلمان روزه‌دار را عزادار کرد و مایه تاسف و تاثر جهان اسلام شد.

وی ادامه داد: چنین اقدامات بزدلانه‌ای که با هدف متاثر کردن صلح و ثبات منطقه انجام می‌شود، بدون تردید تاثیری بر اراده راسخ ملت افغانستان در تلاش برای آبادانی کشورشان نخواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اینجانب ضمن عرض تسلیت به ملت شریف افغانستان، این واقعه دلخراش را محکوم نموده، از خداوند متعال صبر و اجر برای بازماندگان این حادثه غم‌انگیز مسئلت دارم و توفیق روزافزون ملت مؤمن و پرتلاش افغانستان را خواستارم.

ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر روز شنبه هجدهم اردیبهشت‌ هنگام تعطیلی مدرسه دخترانه سیدالشهدای غرب کابل که شیعیان هزاره در آن درس می‌خوانند، دانش‌آموزان هدف حمله خودرو بمب‌گذاری شده قرار گرفتند که در آن بیش از ۸۰ تن که بیشترین آنها دانش‌آموزان دختر این مدرسه بودند، شهید شدند و ۱۵۱ نفر دیگر هم زخمی و در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار دارند که وضعیت شماری از آنها وخیم گزارش شده است.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه، با افغانستان مرز مشترک دارد.