نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: هدایت و ولایت بزرگترین نعمت الهی است و انسان با اختیار خودش مانع بهره‌مندی از این نعمت می‌شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در مراسم عزاداری ایام رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) که با حضور جمعی از مسوولان و خادمین حرم مطهر رضوی در بیرجند برگزار شد، گفت: خدای متعال منعم است و نعمت‌های پروردگار از جهت استعداد بشری قابل شماره نیست.

وی افزود: نعمت‌های خداوند به دو نوع نعمت مشروط و نعمتی که خودش شرط است، تقسیم می‌شوند و نعمتی که خودش شرط باشد، افضل است و شرط نعمت بودن همه نعمت‌های امر هدایت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: هدایت افضل همه نعمت‌ها است و به لازمه آن بدترین نکبت‌ها نیز ضلالت است، یکی از بزرگترین نعمت‌هایی که خداوند به‌واسطه آن بر مردم منت گذاشته، نعمت هدایت و ولایت است.

وی گفت: همه آنچه که در بهره‌برداری نیاز به دانستن فرمول خاص دارد، اگر انسان آن را نداند دیگر آن نعمت فایده‌ای ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی هدایت را بالاترین نعمت الهی دانست و افزود: متاسفانه بشر با اختیار خودش نه تنها از نعمت هدایت بهره‌مند نمی‌شود بلکه با ضلالت و گمراهی با آن می‌جنگد.

وی بیان کرد: شرط پیاده شدن دین خدا خواست مردم است اما آنکه مانع است خود مردم هستند و حضرت نوح (ع) صدها سال دعوت می‌کند اما مردم نمی‌پذیرند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی دین را در مقابل آزادی قرار می‌دهند گفت: کسانی که آزادی را در اینجا به کار می‌برند، اصلا نمی‌فهمند یا برای اغوا کردن دیگران با شیطنت از این کلمه استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه آزادی به معنای اختیار است اضافه کرد: ارزش کار بشر نیز به خاطر آزادی و اختیار است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه همه بدبختی بشر سر همین دو راهی حق و باطل است گفت: اما برخی آنچه را که وحی، فطرت، عقل و علم است با انواع بازی با الفاظ نادیده می‌گیرند و به همین دلیل به مقصد نمی‌رسند.

وی افزود: مدعیان آزادی در هر جای دنیا که بخواهند جنایت، ویرانی و ظلم می‌کنند و هر کسی راه پیامبران را برود، می‌گویند این خلاف آزادی است اما توهین و اهانت به پیامبران را آزادی بیان می‌دانند!

امام جمعه بیرجند با اشاره به انقلاب مردم ایران تصریح کرد: به چه جرمی باید ۲۴۰ هزار نفر از این مردم شهید و صدها هزار نفر جانباز شوند و در شکنجه خانه‌های آمریکا و ایادی او شکنجه شوند؟

وی با بیان اینکه در سایه دین باید سازمان تبلیغات اسلامی طرح کارساز برای ایجاد موجی از سوال منطقی از این وحشی‌های غربی تهیه کند گفت: تا استعمارگران بوده‌ به هر نحو جنایت و کشتار انجام داده‌اند که باید آنان را در دنیا رسوا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه حقیقت آزادی در دین خداوند است افزود: آزادی هر شیء به حسب خودش این است که در راه کمال او مانع ایجاد نشود و این آزادی را دین تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه خون شهدا دشمن را رسوا کرده است گفت: بلوک شرق که از بین رفت و بلوک غرب در حال جان کندن است بنابراین یک موج می‌خواهد که مردم جامعه و دنیا را روشن کند.