نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: معیار ما در دولت اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر است زیرا مدت خدمت آنها کوتاه اما با تاثیر فراوان بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در مراسم محوری بزرگداشت شهدای هشتم شهریور که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، گفت: امروز در شرایط انتخاب و انتصاب خوب، فرصت خدمت داده شده که برای پیاده کردن روح قانون اساسی که روح اسلام است، امیدواریم به جهان اسلام و انسان خدمت کنیم.

وی ادامه داد: آمریکا آن زمان مثل امروز ذلیل نبود بلکه قدرتی بود و با شگرد و ‌شیطنت در افکار جامعه جا باز کرده بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آمریکای امروز ‌در افغانستان با ترس فرار می‌کند اما شهیدان رجایی و باهنر در فرصتی بسیار کوتاه درخشیدند و در مقابل یک قدرت ایستادگی کردند.

وی افزود: وقتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق با عده دیگری با دستور مستقیم رییس جمهور سابق آمریکا ترور می‌شوند یعنی بی‌قانونی است، کار آنها کشتن خوبان به هر دلیلی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: استکبار با دست‌نشانده‌های خود همچون منافقین، صدام، داعش و سایر گروهک‌های تروریستی خوبان را می‌کشند و برای اینکه خودشان بتوانند حاکم شوند انسان‌های دانشمند را باید از بین ببرند تا بتوانند حکومت کنند.

وی اظهار داشت: امروز آنچه در عراق، یمن، افغانستان، سوریه و فلسطین انجام دادند همان جنایاتی است که در ایران انجام شد و رجایی‌ها و باهنرها را به شهاردت رساندند.

امام جمعه بیرجند با طرح این موضوع که گروهک‌های تروریستی دست ساخته چه کشوری است؟ افزود: داعش را ساختند و هر ترور و بمبارانی که انجام شد، هی چوقت آن را محکوم نکردند فقط در جریان اخیر افغانستان که چند اروپایی و آمریکایی صدمه دیدند محکوم شد، بله محکوم است اما چطور بقیه را محکوم نمی‌کنید.

وی گفت: دارو را بر روی مردم بیمار می‌بندند، در یمن با زن و بچه‌ها چه کردند، چرا محکوم نمی‌کنند چون تبهکارند پس باید حق در جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تاکید کرد: ما موظفیم حق را برای مردم تبیین و به مسوولیت انسانی و اسلامی خود عمل کنیم که مردم خودشان انتخاب کنند.

وی گفت: غربی‌ها هر جا قدمشان را می‌گذارند از هر درنده‌ای خلق و خوی بدتری دارند و اگر نسبت به تبیین این حقایق کاری انجام ندهیم، غیرمستقیم شریک ظلم آنها هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: باید حق بر مردم تفهیم شود تا عده‌ای آمریکا و انگلیس را بزک نکنند و غربگرایان به صورت مستقیم شریک ظلم استکبار هستند.

وی گفت: ۷۰ سال در یک کشور هر وقت خواستند، کشتند و ویران کردند در فلسطین، سوریه و ‌یمن چه کردند، در ایران غربی‌ها به سرکردگی انگلیس مردم را به روزگار امروز ‌یمنی‌ها انداختند و ‌۹ میلیون ایرانی از گرسنگی مردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: کسانی که به ظلمی رضایت می‌دهند، مانند افرادی هستند که ظلم را انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: اگر خودمان را تزکیه نکنیم در دنیای قیامت شریک جرم خیلی‌ها خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: موجودات زنده عالم هریک تعریف خودشان را دارند و با ترکیب جنس و فصل نوع‌شان تعریف می‌شود که آثار، صفات و رفتارشان در نوع مشخص و فراگیر است.

وی افزود: با اندک تفاوتی همه در یک سیستم زندگی می‌کنند اما انسان این طور نیست و اخلاق و شیوه انسان فراگیر نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه قرآن کریم از انسان تعریف‌های متفاوتی دارد گفت: فرمان سجده فرشتگان بر انسان صادر می‌شود اما همان انسان می‌تواند بدترین مخلوق و بدترین جنبنده باشد.

وی اظهار داشت: انسان می‌تواند تصمیم خیر و ‌شر بگیرد که تعریف متفاوتی با هم دارند اما موجودات دیگر تحت یک سیستم به عنوان غریزه‌ مدیریت ‌می‌شوند.

امام جمعه بیرجند گفت: برخی انسان‌ها براساس عقل و اراده صحیح، خود را ساختند و انسان کاملند، برخی ‌تبهکارند که جمعیت‌شان معمولا زیاد نیست اما ایده‌های آنها با ظرفیت مختلف تعریف می‌شود که اگر همه براساس عقل و کمال تصمیم بگیرند هیچ مشکلی در جهان نخواهد بود.

وی بیان کرد: همواره جنگ بین حق و باطل و عقل و ظلم‌ بوده و خواهد بود تا وقتی جهان یکسره شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: همواره این جنگ نابرابر است زیرا آنکه که اهل ظلم و فساد است حد و مرزی ندارد و از هر دروغ و خیانتی فروگذار نمی‌کند.

وی گفت: اینکه می‎‌گوییم سلاح اتمی برای ما کارآمد نیست زیرا که محدودیت داریم و ما از طریق حق عدل را جلو می‌بریم نه عدل را از طریق ظلم، لذا این روند برای ما نابرابر است و آنها هیچ قیدی ندارند.

امام جمعه بیرجند افزود: قتل‌عام ۸۰ میلیون نفر در آمریکا و ساختن ایالات متحده روی این قبرها دلیل روشن بر این سخن است.

وی با بیان اینکه از لحاظ عقلی جبهه ما قوی‌تر اما شرط آن عمل است گفت: شرایط هر لحظه ممکن است عوض شود، دشمن از هر طریقی فروگذار نمی‌کند اما ما وقتی موفق خواهیم شد که برنامه‌ریزی‌ها طوری باشد که طبق تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با رییس جمهوری و اعضای دولت سیزدهم حتی یکی ساعت آن را از دست ندهیم.

مراسم محوری بزرگداشت مقام شهیدان رجایی و باهنر در ششمین روز هفته دولت امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی برگزار شد.

جمعیت حداقلی از مردم نیز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی حضور داشتند و این آیین به طور زنده از شبکه خاوران پخش شد.