#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان موظف به پشتیبانی از گروه‌های جهادی هستند و باید امکانات لازم را برای فعالیت آنان فراهم کنند.

سید محمدرضا طالبی یکشنبه شب در جمع جهادگران گروه‌ جهادی شهید محسن وزوایی مستقر در شهرستان مرزی نهبندان با تشکر از اقدامات جهادگران بسیجی که ایام استراحت خود را وقف خدمت به محرومان می‌کنند، افزود: قبل از ورود جهادگران به استان جلسه‌ای با دستگاه‌های متولی استان داشته‌ایم و مدیران موظف به پشتیبانی از گروه‌های جهادی شدند.

وی بیان کرد: برای مرمت قنوات و احداث کانال کشاورزی در روستاهای منطقه در سال جاری می‌شود تامین اعتبار کرد تا مشکل مردم رفع شود.

طالبی با بیان اینکه جهادگران با حضور در منطقه مشکلات مردم روستاهای را به خوبی احصا کردند و پیشنهادات کارشناسی هم برای رفع آن توسط خودشان ارائه شده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۰ روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود و مردم مشکل کم آبی دارند.

وی با اشاره به محرومیت‌های زیاد در خراسان جنوبی خواستار توجه مسوولان کشوری به این منطقه شد و گفت: درخواست ما از جهادگران این است که با تعامل با رسانه‌ها محرومیت‌ها و مشکلات استان را تبیین کنید تا توجه مسوولان کشوری به این استان بیشتر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: البته شخص رییس جمهوری نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری هستند و نظر ویژه‌ای بر حل مشکلات استان دارند.

طالبی با بیان اینکه مشکلات و درخواست‌های مطرح شده از سوی جهادگران را منتقل خواهیم کرد، اضافه کرد: همچنین جلسه‌ای با فرمانداری نهبندان گذاشته خواهد شد و مشکلات جهادگران مستقر در منطقه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی خراسان جنوبی گفت: زیرساخت‌های ضعیفی در استان داریم که باعث شده سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری در استان نداشته باشند، البته با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی به جد به دنبال حضور سرمایه گذاران در منطقه هستیم.

طالبی عنوان کرد: در زمینه حمل و نقل هوایی مشکلات زیادی در خراسان جنوبی داریم و مکرر پروازهای استان به نفع سایر استان‌ها کنسل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در خراسان جنوبی فقر معیشتی بیداد می‌کند که خیلی نگران این موضوع هستیم، اضافه کرد: البته رفع مشکلات معیشتی در دستورکار جدی دولت سیزدهم قرار دارد.