#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اعلام کرد: تمامی اماکن و فعالیت‌های ورزشی در این استان تا ۲۰ آذر برای مقابله با کرونا تعطیل است.

 در اطلاعیه روز پنجشنبه این اداره کل آمده است: در راستای اعمال محدودیت‌های شدید مقابله با ویروس کرونا و پیرو ابلاغیه ستاد ملی، همه اماکن و فعالیت‌های ورزشی در سراسر استان خراسان جنوبی، تا ۲۰ آذر ماه تعطیل شد.

براساس این اطلاعیه محدودیت‌ها و تعطیلی شامل تمامی باشگاه‌های ورزشی اعم از خصوصی و عمومی، سالن‌های ورزشی، چمن‌ها، استخرها و ورزش‌های انفرادی و گروهی است که با جدیت باید اعمال شود.

اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اعلام کرد: از امروز نظارت و بازدید از اماکن ورزشی با همکاری دستگاه‌های نظارتی ذیربط آغاز و در صورت تخلف و مشاهده فعالیت برابر مصوبات ستاد ملی کرونا و مقررات مربوطه مکان ورزشی بلافاصله پلمب و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

در این اطلاعیه از روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها خواسته شده است که به این مهم توجه و نظارت مستمر داشته باشند.

پس از گذر خیز بیماری در تیر ماه امسال، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا و بستری به کرونا در این استان روند صعودی گرفته و این روند افزایشی در حال امتداد است.

روند صعودی مبتلایان و فوتی های کرونا در خراسان جنوبی سبب بازگشت محدودیت‌های کرونایی  از ۲۰ مهر امسال شد و تاکنون به شکل‌های مختلف اجرا و تمدید شده است.

براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا در شهرستان‌ها که با سه رنگ قرمز، نارنجی و زرد منتشر شد، هفت شهرستان استان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رییس جمهوری، طرح محدودیت‌های جدید و شدید از شنبه اول آذر در سراسر کشور اجرا می‌شود که شامل فعالیت اصناف و مشاغل، محدودیت تردد درون و برون شهری است.