نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر لزوم ایجاد سرمایه و پشتیبانی و تلاش همه مسوولان برای به بار نشستن زحمات فناوران تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در بازدید از نمایشگاه تخصصی جهادگران علم و فناوری استان که فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان نیز حضور داشتند، گفت: استعداد ایرانی یک استعداد ویژه است اما قبل از این تجربیات در حدیث داریم که پیامبر اسلام (ص) فرمودند «لو کان العلم معلقا بالثریا لتناوله رجال من ابناء الفارس؛ اگر علم به ستاره ثریا بسته باشد و در آسمان‌ها قرار گیرد، مردانی از فارس آن را در اختیار خواهند گرفت».

وی افزود: بحث استعداد ایرانی است و شرایطی پیش آمده که این حدیث حالت تجربی پیدا کرده و تمامی کارشناسان دنیا به این موضوع اشاره دارند، در صدر اسلام استعداد ایرانی توسط پیامبر رحمت ستوده شده و در میان ایرانیان در تمامی علوم با همه شرایط سختی که وجود داشته اما ابوعلی سینا و ابوریحان بیرونی و امثال آنها پرورش پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در دوران معاصر نیز قبل از انقلاب اسلامی سیاست استعمارگران انگلیس و آمریکا این گونه بود که ایرانی‌ها چیزی از علم نفهمند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی با وجود کارشکنی‌های فراوان و تحریم‌های ظالمانه اما فرزندان ایران زمین این گونه شکوفه زده‌اند و در زمانی که موانع برطرف شود و حمایت‌ها توسعه پیدا کند، صبح امید طلوع خواهد کرد.

نمایشگاه تخصصی جهادگران علم و فناوری استان خراسان جنوبی همزمان با هفته پژوهش و فناوری به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی روز سه‌شنبه ۲۳ آذر در حسینیه جماران بیرجند گشایش یافت و تا ۲۶ آذر ماه دایر است.

۲۰ تا ۲۶ آذر هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده و برنامه‌های این هفته در سال جاری با شعار “پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید” در حال برگزاری است.