#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: یادواره شهدای ترور با هدف افشای حقوق بشر آمریکایی و تجلیل از خانواده شهدای ترور در این استان برگزار می‌شود.

، محمدرضا طالبی در جلسه برنامه‌ریزی یادواره شهدای ترور افزود: براساس برنامه‌ریزی که انجام شده، این یادواره با همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوطه روز یکشنبه ۱۲ تیر ماه برگزار خواهد شد.

وی گفت: دشمن با بهره‌گیری از روش‌های مختلف درصدد است فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه کمرنگ کند که نباید بگذاریم بر دامن شهید و شهادت غباری بنشیند و این فرهنگ در جامعه کمرنگ شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: آمریکای جهانخوار و ناقض حقوق بشر از سال ۱۳۴۲ که جریانات انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) آغاز شد، دشمنی خود را با مردم مسلمان و انقلابی ایران به‌خصوص جامعه روحانیت آشکار کرده است.

وی افزود: از همان روزهای اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا تلاش کرده غارتگری‌های خود را در درون نظام ادامه بدهد اما با وجود امیدی که به انجام این کار داشت، امام راحل دست رد به سینه آمریکا زد.

طالبی گفت: از این زمان دشمنی‌های همه‌جانبه آمریکا و اسرائیل با نظام جمهوری اسلامی ایران با انجام اقدامات سخت، نیمه‌سخت و ضد فرهنگی آشکار شد.

وی با اشاره به اقدامات ضد امنیتی زیادی که دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی و اجرا کرده است ادامه داد: دشمن در این راستا دست به اقدامات ناجوانمردانه زد که منجر به ترور تعدادی از مسئولان و نیروهای انقلابی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف دشمن از انجام ترورها این بود که به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند، غافل از اینکه نظامی که با خون شهدا آبیاری شده با انجام ترورهای ناجوانمردانه سرنگون نخواهد شد.

وی با اشاره به حادثه سوء‌قصد به مقام معظم رهبری در ششم تیر ۱۳۶۰ که در مسجد ابوذر تهران انجام شد، تصریح کرد: در همه این موارد دست قدرت خدا را می‌بینیم که بر سر نظام بوده و اگر این حادثه را به‌درستی تحلیل کنیم، در می‌یابیم که اگر اتفاق نمی‌افتاد و مقام معظم رهبری در بیمارستان بستری نبودند، شاید در جلسه هفتم تیر شرکت می‌کردند.

طالبی با بیان اینکه شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس یکی دیگر از این موارد است گفت: ما وظیفه داریم با همه توان برای زنده نگهداشتن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه تلاش کنیم.

هفتم تیر سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب در سال ۱۳۶۰ با انفجار بمب به دست منافقین در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، روز قوه قضائیه نام دارد.

ششم تا دوازدهم تیر ماه نیز هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.