معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۹۰ درصد مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار تاکنون اجرایی شده و روند اجرای آنها در دست پیگیری است.

علیرضا عباس‌زاده  در جلسه بررسی مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان سرایان افزود: البته برخی مصوبات به دلیل ابلاغ دیرهنگام اعتبارات ملی تا پایان سال گذشته در زمان اجرا تاخیر داشت که با ابلاغ اعتبارات در سال جاری وارد مرحله اجرایی شد.

وی با اشاره به ۱۲ مصوبه سفر به شهرستان سرایان اظهار داشت: همه این مصوبات وارد مرحله اجرایی شده و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بیشتر آنها تا هفته دولت امسال به اتمام می‌رسد.

معاون استاندار خراسان جنوبی یکی از برنامه‌های محوری مدیریت عالی استان را سفرهای شهرستانی در راستای بررسی مسائل و مشکلات مناطق مختلف عنوان کرد و گفت: سال گذشته به شهرستان‌های یازده‌گانه استان سفر انجام شد و امسال سفرها با رویکرد جدید در دستور کار است.

وی عنوان کرد: قبل از سفر نیز مسائل و مشکلات شهرستان‌ها با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه‌های متولی احصا و درخصوص نحوه کمک‌های اعتباری برنامه‌ریزی می‌شود.

عباس‌زاده با بیان اینکه مصوبات سفرهای شهرستانی با تشکیل دبیرخانه توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری پیگیری می‌شود گفت: سال گذشته روند اجرای تمامی مصوبات سفرهای شهرستانی مورد بررسی قرار گرفت و آخرین وضعیت مصوبات شهرستان‌های بشرویه و سرایان در سال جاری بررسی شد.

وی با اشاره به وجود ۶ هزار کیلومتر جاده روستایی فاقد آسفالت در خراسان جنوبی افزود: از مجموع بیش از ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی استان تاکنون حدود ۵۰ درصد آسفالت شده و برای آسفالت بقیه محورها به اعتبارات کلان نیاز داریم به همین خاطر ساخت راه‌های استان براساس اولویت بندی دنبال می‌شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور