#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امروز فرصت برای همه ما مهیا شده تا خود را اصلاح کرده و به تقوی برگردیم چون تقوی تنها راه ذخیره آخرت و کلیدواژه اصلاح همه امور است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مسجد جامع المهدی (عج) بیرجند ضمن تبریک این عید بزرگ، با اشاره به پخش برنامه «زندگی پس از زندگی» افزود: این برنامه سه سال است در ماه مبارک رمضان پخش می‌شود که نباید از پیام این برنامه ساده عبور کرد.

وی ادامه داد: مواردی که به صورت نقل مستند در این برنامه بیان می‌شود هیچ تازگی ندارد، تاریخ پر از خاطرات فراوان است اما امتیاز آن، مستند بودن، فراگیر جهانی بودن و پیام این برنامه است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به پیام این برنامه اظهار داشت: مکتب‌های مادی در بن‌بست قرار گرفته‌اند و نتیجه آن اینکه بشر به یاس، پوچی و هیچی رسیده است.

وی تاکید کرد: قرن ۱۹ و ۲۰ به بشر خیانت کرده و با فریب، سلاح، قتل و کشتار، ‌گرسنگی و سلطه‌های زورمعابانه بشر را از راه اصیل وی که فطرت انسانی است و از فلسفه عقلی و دینی و تعلیمات‌ وحیانی باز داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: وعده‌هایی که از نوع مادی، شرق کمونیست و غرب لیبرالیسم به مردم داد در حد حیوانی هم‌ نتوانست زندگی مردم را تامین کند و دروغ از کار درآمد لذا حاصل آن بشر جنگ‌زده و گرسنه و در حال وحشت شد.

وی با بیان اینکه آنچه گفتند دروغ از کار درآمده و اکنون وقت برگشت است عنوان کرد: برنامه زندگی پس از زندگی هم به معنای این است که انسان به اصل انسانیت، فطرت، کرامت و ارزش‌های انسانی خود برگشت کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: امروز بشر برای جبران خیانت‌های ۲ قرن قبل که‌ چشم حقیقی فطری بشر را کور کرد و او را در سطح یک حیوان و آب و علف قرار داد و امنیت را از انسان گرفت در آستانه بازگشت است.

وی با بیان اینکه اسلام حرف برای گفتن دارد گفت: در اسلام عقل، علم، وحی، فضیلت و کرامت حاکم است در حالیکه دشمنان گوش بشر را با صدای دلخراش ماده‌پرسی و حیوانیت پر کردند که کسی گوش نداد و امروز در آن گیر کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه بشر باید به اصل عدالت که فلسفه همه انبیاست برگردد اظهار داشت: برنامه جهانی و مستند زندگی پس از زندگی که نظر صاحبنظران علمی مسلمان و غیر مسلمان را ذکر می‌کند، یک چراغ راهنما برای عقب‌گرد به خویشتن خویش است.

وی افزود: نتیجه این برنامه این است که بدانیم و حواسمان جمع باشد که ما نمی‌میریم بلکه از این عالم می‌رویم و آنجا باید پاسخگو باشیم لذا به همین دلیل در نمازهای جمعه و جماعات، قرآن و احادیث به تقوی توصیه می‌شود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: امروز فرصت دست ما بوده و زنده و هوشیار هستیم بنابراین برگشت به تقوی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و کلیدواژه اصلاح همه امور است.

وی اظهار داشت: امروز باید حواسمان به چراغ راهنمایی که به عنوان یک برگشت حاصل شده، خیلی جمع باشد، اگر می‌خواهیم مسایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی ما اصلاح شود این نیست که توسط دولت ورود کند بلکه باید دولت بر اساس قانون وظایف خود را انجام دهد اما ما و جامعه هم باید تکلیف خود را انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: اگر بنا باشد هر کدام خلاف یا خرابی انجام دهیم و بگوییم دولت باید درست کند با هیچ عقلی سازگار نیست و باید خودمان هم مراقب باشیم.

وی افزود: برای انسان مومن و مسلمان به ویژه افرادی که پیروی از اهل بیت را یدک می‌کشند خیلی بد است که هر روز دیگری بیاید کارشان را کنترل کند این یعنی انسان غیرقابل اعتماد، دزد و امین نبوده و باید کسی از وی مراقبت کند، این کجا به مسلمانی شبیه است.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: پیام زندگی پس از زندگی این است که همه ما عازم زندگی بعد هستیم آیا پاسخگوی عمل، صحبت، ‌سکوت، کار اداری، بازار، منبر یا سخنرانی هستیم، این مسأله جدی است.

وی افزود: همه شرایط امروز فراهم شده و خدا بر ما اتمام حجت کرده که به دین خدا و فطرت اصلی انسانی برگردیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه قرآن آینده قرن دیانت است و بی دین‌ها سر از رسوایی و نابودی در می‌آورند تصریح کرد: مسلمانان و روزه‌داران شما باید الگو و معیار باشید شخصیت، ‌کرامت، فضیلت، تشیع و مسلمانی خود را فراموش نکنید و خود را به هیچ چیز نفروشید هرچند زر و برق‌ها زیاد باشد.

وی گفت: امروز وقت آن رسیده همه خیانت‌های که در قرن ۱۹ و ۲۰ شده را زیر پای گذاشته و به اصالت انسانی و فطرت خدادادی خود برگردیم و بر اساس عدالت، محبت و صداقت الگوی ملت‌های دیگر باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه ضمن تبریک هفته معلم، روز کارگر و عید سعید فطر افزود: عید تنها یک برنامه قراردادی، چراغ رنگین روشن کردن یا شربت و شیرینی خوردن نیست بلکه عید اسلامی و انسانی در واقع خودسازی است که مرحله به مرحله و منزل به منزل پیش می‌رود تا به نهایت برسد.

وی بیان کرد: ماه‌های رجب و شعبان تا ماه مبارک رمضان برای خودسازی مقدر شده است تا افراد به خودسازی برسد به ویژه با تفاوت‌هایی که امسال با گذشته داشتیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: در کنار این مسأله هرچند جهان هنوز هم گرفتار بیماری کرونا است و در کشور روزی تا ۷۰۰ نفر فوت می‌کردند اما به لطف خدا و تلاش دلسوزانه دولتمردان دارد این آمار به صفر می‌رسد که جای تبریک دارد.

وی با بیان اینکه شرایط کشور و انقلاب خیلی جای تبریک دارد تصریح کرد: در سال‌های گذشته به ویژه ۲ یا سه سال اخیر یکسری نفوذی‌ها با اختلافات فکری، حزبی، گروهی و گسیختگی در داخل کشور داشتیم و امروز این هماهنگی و همدلی به صورت ردیف که صف اول آن مردم هستند شکل گرفته است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: هماهنگی بین مردم، دولت و قوه مجریه که به نیات پاک شما صورت گرفته، دولت مردمی و قوه قضاییه بیدار و هوشیار شکل گرفته و همه هم پای نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی بیان کرد: دشمن که دو یا سه سال قبل سلاح خود را از رو بسته بود و تهدید می‌کرد که مراسم ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن، ۹ دی برگزار نخواهد شد امروز در مرحله نابودی است و مردم با حضور در صحنه‌های سیاسی شرایط را به‌ گونه‌ای رقم‌ زدند که اکنون پیروز میدان در سطح جهان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: رویش جوان‌های با ایمان انقلابی که به صورت خودجوش در صحنه‌های اجتماعی و دینی حاضر شده و در جای جای کشور احساس مسئولیت می‌کنند هم جای تبریک دارد.

وی افزود: جوانان در صحنه‌های سیاسی مانند روز قدس و صف‌های نماز با نشاط حضور دارند این جای تبریک و تهنیت دارد بطوریکه حتی دشمن را به زوزه در آورده است و دشمنان سر به‌ جنون زده‌اند که شاید به چشم شما نیاید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: غیر از جوان‌ها، نوجوانان کم سن و سال که در جریان سرود «فرمانده سلام» درخشیدند بعد از این رسانه‌های بیگانه سر از کجا درآوردند.

وی با بیان اینکه دشمن در صحنه‌های دشمنی کارشناس تمام است تصریح کرد: دشمنان می‌دانند جوانان و نوجوانان هستند که آینده جامعه، انقلاب و کشور را رقم می‌زنند بنابراین دشمن دچار وحشت شده و این جای قدردانی و تبریک دارد.

نماز عید فطر امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد جامع المهدی (عج) بیرجند و ۱۰ شهرستان دیگر خراسان جنوبی اقامه شد.